Connect with us

Uncategorized

Ibu buka pintu bilik sambil panggil ‘adik’ berkali-kali, patutlah tak bersahut rupanya – Sumber Maklumat Media

Published

on

Ibu buka pintu bilik sambil panggil ‘adik’ berkali-kali, patutlah tak bersahut rupanya

Bercerita kepada mStar, Zalina Kasan, 45, memperincikan semula detik pilu yang dialami susulan kem4tian anak tunggalnya, Nurshafiq Hakim Raif, 18, pada 16 Jun lalu.

Begitulah apa yang dapat dilihat menerusi video yang menunjukkan seorang wanita menangis ketika membuka pintu bilik arwh anaknya yang kini tidak sudah tidak berpenghuni.

“Saya dah terbiasa setiap kali anak ada dekat rumah, kalau saya balik dari mana-mana bawa pulang makanan memang akan panggil dia dengan panggilan ‘adik’.

“Waktu pagi memang terasa sangat sunyi dalam rumah sebab tinggal saya seorang saja. Ada masa tu rasa macam dia masih ada dalam rumah.

“Lepas lebih sebulan dia ‘pergi’ ni, rindu dekat dia makin kuat. Setiap pagi saya akan ziarah kubvr seorang diri bacakan surah Yasin untuk dia. Petang suami pula teman pergi sekali lagi.

Terbayang dia tengah baring atas katil, main game dekat komputer. Kadang-kadang kucing pun terpanggil dia, sama macam saya,” ujarnya yang senang disapa Ina.

Bercerita mengenai kehilangan anaknya, remaja itu maut selepas motosikal ditunggangnya bertembung dengan sebuah van di kilometer 40 Jalan Batu Pahat ke Mersing, Johor.

Jelas Ina, kemalangan tragis itu berlaku sewaktu anaknya dalam perjalanan mengambil keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Menurut Ina, anaknya ada menunjukkan perubahan dan sangat berbeza dengan keperibadian sebenarnya yang suka membantu rakan.

Bagaimanapun arwh berkesempatan membantunya menghantar tempahan kuih-muih di Pejabat Daerah Kluang.

Shafiq merupakan anak tunggal Ina.

“Sehari sebelum keputusan peperiksaan SPM diumumkan, arwh berkelakuan pelik. Dia tak nak ambil slip keputusan dan tak mahu berjumpa guru serta kawan-kawan.

“Dia sempat juga tolong saya hantar kuih yang ditempah. Masa tu saya tak terfikir apa-apa yang lain pun cuma dia ada cakap jangan tengok dia ‘pergi’ dan minta saya tutup pintu rumah.

“Masa dia meninggal tu, saya pelik juga ramai sungguh orang datang dari pagi sampai malam lepas tahu berita anak saya kemalangan. Yang kami tak kenal beragama lain pun datang siap menangis,” imbas Ina.

Menurut Ina, dia bagaimanapun berasa terkilan tidak dapat melihat anaknya buat kali terakhir selepas kematiannya kerana arwha telah disahkan positif cov1d oleh pihak hspital.

Dia pun dapat sambung belajar jurusan kejuruteraan awam tapi tak berkesempatan nak merasai semua tu.

Walaupun Ina memohon kebenaran untuk memakai PPE (personal protective equipment), namun permintaannya ditolak disebabkan SOP yang ditetapkan.

Meskipun bersedih dengan kehilangan anak yang kelahirannya dinantikan selama enam tahun, mereka suami isteri reda dengan takdir menimpa.

“Saya rindu nak peluk civm dia. Perasaan masa tu macam nak gali kubur untuk buat semua tu. Hari dia meninggal tu tinggal lagi 16 hari saja lagi sebelum sambutan hari jadinya. Tak sempat kami nak pergi bercuti, dia pergi dulu.

“Jadi saya jemput kawan-kawannya datang masa hari jadi dia… sambut sambil buat tahlil untuk arwah. Kawan-kawan arwah pun ramai dapat tawaran belajar.

Dia sendiri pun dapat sambung belajar jurusan kejuruteraan awam tapi tak berkesempatan nak merasa semua tu,” ujar Ina.

Ina bersama anak (kiri) dan suami.

Berikutan perkongsiannya di TikT0k, rakaman mengundang s3bak net1zen ini telah meraih lebih 1 juta jumlah tontonan.

Rata-rata net1zen turut bersimpati melihat kes3dihan se0rang ibu yang men4ngis merindui anaknya yang kini sudah tiada.

Komen Net1zen:

Sumber : Netizen Kini

Jangan lupa untuk sertai kami di page Sumber Maklumat Media agar tidak ketinggalan maklumat yang terkini

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!