Connect with us

isu semasa

Sebelum IG Caprice Dip@d@m,Beliau Sempat Tulis ‘Ayat Panjang’ Untuk Makluman ‘Fans’

Published

on

Sebelum IG Caprice Dip@d@m,Beliau Sempat Tulis ‘Ayat Panjang’ Untuk Makluman ‘Fans’

Nama influencer Malaysia, Caprice sememangnya tidak perlu diperkenalkan lagi. Dia sering dis3but-sebut s3jak beberapa minggu kebelakangan ini berka1tan beberapa isv kontr0vers1 terutamanya isv mis1 kemanvsian di Tanah Svci G@za.

Caprice juga sering mengvlas isv-isv semasa sehingga mendatangkan ras@ kvrang sesetengah p1hak diatas kelant@ngannya bersuara.

Mungkin IG kena p@dam

Jadi, menerusi beberapa perkongsiannya kali ini di Instagram, influencer berkenaan memaklumkan boleh jadi posting tersebut adalah muat naik ter@khir kerana pih@k Instagram akan mem@dam akaunnya selepas ini.

Tulis kr0nolog1 apa yang berl@ku

Menerusi perkongsiannya yang lain, Caprice telah menulis kr0nolog1 bagaimana bermulanya dia boleh bergerak ke Gaza dengan pelbagai pend3dahan yang ingin dibuat.

Menurutnya, pada awal-awal k0ntrovers1 tersebut bermula, dia cuma mahu melvahkan kes@lahan yang berlaku melibatkan beberapa badan bvkan kerajaan NGO yang membawa nama Malaysia did@kwa membuat on@r di Gaz@.

Dia telah menggunakan gambar yang diambil oleh s@lah seorang ustaz yang dapat masuk ke G@za merujuk kepada NGO dan t1dak menyentuh secara dir3ct kepada pend@kwah tersebut.

Namun menurutnya, berlaku k0nfl1k apabila ada p1hak dari ‘team ustaz’ tersebut membuat pr0vokas1 di TikTok sedangkan ‘individu berk0piah’ yang dimaksudkan Caprice merujuk kepada NGO-NGO yang lain.

Pernah berasa s@ngat tert3kan

Menurut Caprice lagi, dia begitu tert3kan terutamanya sewaktu di Cairo berhubung isv-isv berkenaan NGO yang did@kwa meny3lew3ngkan duit derma serta k0ntrov3rsi yang dilakukan di media sosial sehingga ‘g3mpar’ satu Malaysia.

Akan teruskan mis1 sebelum pulang

Jadi, dengan sem@ngat dan t3kad yang ada, dia tetap akan meneruskan mis1nya Al-Aqsa 2040 dengan membantu membangunkan rakyat Pal3stin. Dia juga akan terus berjvang dem1 ag@ma dan vmmah.

Caprice memaklumkan yang dia akan sehabis baik menyelesaikan m1sinya sebelum pulang ke rumah untuk bersama keluarga, staf, rakan-rakan dan orang-orang yang dir1ndu1nya.

Jadi, di@khir penul1san panjang lebar Caprice, dia menj@ngk@kan yang muat naiknya itu adalah muat naik terakh1r dalam masa yang agak panjang selepas ini sebelum kembali di Instagram.

Setakat ini, influ3ncer berkenaan dipercayai masih berada di Mesir susvlan belum berjaya masuk ke bum1 Pal3stin. Dia yang tid@k mengikut romb0ngannya pulang ke Malaysia telah mengambil pend3katan untuk meneruskan mis1 berseorangan dem1 jih@dnya.

Sudah baca artikel ini?Jangan lupa untuk like dan share ya,terima kasih,semoga memberi asbab kebaikan buat kita semua.

Sumber:omm

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!