Connect with us

Uncategorized

Pada Hari Konvokesyen , Seorang Anak Yatim Piatu Cuma Hanya Mampu Bergambar Dengan Foto IbuBapanya

Published

on

Pada Hari Konvokesyen , Seorang Anak Yatim Piatu Cuma Hanya Mampu Bergambar Dengan Foto IbuBapanya

Alhamdulillah, 17/6/19, hari secara rasminya aku tamat ijazah pergigian, impian nak bergambar dengan mak ayah akhirnya tercapai juga , walaupun hanya sekadar gambar di dalam gambar tapi rasa gembira yang teramat yang tak dapat dibeli sebab dapat bawak mak dan ayah sama – sama di hari bahagia ni.Ini semua hadiah untuk mak ayah yang tercinta.

Nak dijadikan cerita , 10 hari selepas habis peperiksaan SPM, tak sangka Allah ambik nya’wa mak seawal itu, (13/12/2013). Walaupun berjaya dapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR, PMR dan SPM. Dah bertahun–tahun kehil4ngan, tapi masih berharap semua yang terjadi ni hanya suatu mimpi.

Cadangan asal nak pergi ambik keputusan SPM dengan mak ayah dah tak tercapai. Tapi waktu tu hanya mampu cemburu dan tengok orang lain bergambar dengan mak ayah masing – masing. Dan masa tu jugak terfikir, nanti majlis konvokesyen universiti, aku mesti bawak mak ayah sama – sama jugak.

Aku selalu terbaca di media so si al, anak – anak yang kehil4ngan ibu bapa akan terci.cir dalam pelajaran, dan akan g4gal dalam hidup. Alhamdulillah hari ini seorang anak y4tim pi4tu berjaya buktikan yang tak semua sangkaan dan andaian orang awam ni betul.Semoga mak dan ayah sentiasa gembira dan bahagia di alam sana. Semoga setiap kebaikan dan pahala diperoleh sebagai seorang doktor nanti dapat disalurkan kepada mereka di alam sana.

Sumber:MajalahIlmu

Jangan lupa untuk ikuti kami di page Sumber Maklumat Media agar tidak ketinggalan maklumat yang terkini

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!