Connect with us

Uncategorized

Wanita Ini Ambil Langkah Drastik Kerana Takut Duit Tak Cukup Hendak Bersalin

Published

on

Wanita Ini Ambil Langkah Drastik Kerana Takut Duit Tak Cukup Hendak Bersalin

DEMI anak-anak yang tersayang, demi memastikan keluarga dalama h1dup selesa sudah pastinya setiap ibu ayah sanggup melakukan peng0rbanan yang besar.Demi memastikan anak-anak tidak kelaparan ada juga yang sanggup melakukan apa jua pekerjaaan.

Memaparkan seorang wanita ham1l berdiri dengan mengecat dirinya dengan warna silver demi menyara hidup buat keluarganya.

Sebuah gambar yang dipaparkan oleh Pendakwah terkenal Ebit Lew begitu meruntun jiwa. Menerusi video yang dikongsi menerusi Inst4gramnya,

Sebak melihat, tanpa menghiraukan panas terik wanita ini tetap berdiri.Pendakwah terkenal Ebit Lew memb4ntu wanita itu dengan membeli barang keperluan buat keluarga.

Biarpun ‘non muslim’ Ebit Lew tetap menghulurkan bantuan tanpa mengira agama.Wanita itu menangis melihat kebaikkan yang dihulur buat dirinya hingga men1tiskan air mata.

Moga kisah ini menjadi teladan buat kita semua.Apa yang pasti kita perlu berbuat baik tanpa mengira agama dan bangsa.

Pernah juga ternampak kisah kakak tersebut sebelum ini.Semalam masa keluar mall dekat Jakarta ternampak kakak silver ini yang sedang meng4ndung berdiri sahaja di tepi jalan.

Mula letak cat minyak di badannya dan berdiri tegak tepi jalan mencari rezeki semenjak dari kehilangan kerja sejak kovid . . Beliau ialah non muslim.

Saya terus memberhentikan kereta.Kelihatan Ibunya ini sedang meng4ndung , menangis demi menyara hidup, beli makanan, susu dan pampers anaknya.

Sedih melihat keadaannya.Saya pun tanya khabarnya. Tak terfikir kuatnya seorang ibu demi anak sanggup berdiri begini sepanjang hari.

Tak dapat tahan rasa sedih , saya beri sedikit hadiah. Berulang kaki kakak ini tanya. Ini benar pak. Ini benar pak? Sampai kakak ini menangis. Saya tanya apa lagi saya boleh bantu.

Katanya ini pun sudah banyak pak. Kenapa bapak baik membantu saya. Saya bawa beli barang dapur dan susu anak-anak. Semoga Allah bantu dan mudahkan buat kakak ini.

Komen net1zen:

Sumber:imuslimnetwork

Jangan lupa untuk ikuti kami di page Sumber Maklumat Media agar tidak ketinggalan maklumat yang terkini.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!