Connect with us

Uncategorized

Suami hilang kerja akibat terkena str0k…Sejak itu,kereta kena tarik dan Cikgu ni hanya mampu berbasikal ke sekolah

Published

on

Suami hilang kerja akibat terkena str0k…Sejak itu,kereta kena tarik dan Cikgu ni hanya mampu berbasikal ke sekolah

Ketika mentari senja sedang berlabuh, aku dan teman2 tgh berkemas utk menutupi peniagaan ikan kami..terlihat seorang wanita sedang mengayuh basikal dan menggalas bag seperti bag sekolah…Inilah kisah seorang guru yang sgt menyedihkan apabila semuanya terpaksa dilakukan sorang diri…

Kerap sekali kami lihat wanita ini kehulur kehilir kayuh basikalnya, kadang kala bawa anak kecil…pernah ketika hujan pun dia redah dgn basikal nya…ternampak beliau singgah beli kuih di sebelah gerai kami… Tergerak hati nak berikan sedikit ikan pd nya…

Kawan aku pergi berjumpa dan panggil wanita itu sambil aku isikan ikan dlm plastik… ketika wanita itu datang ke gerai kami, sempat juga sembang dan bertanya beliau dari mana hendak ke mana sebab selalu nampak dia naik basikal.

Kata wanita itu “ini je kenderaan yg dia ada…kereta dah kena tarik…suami dah tak berkerja, s4kit stroke OKU dan beliau mempunyai 6 org anak…beliau bertugas sebagai seorang guru di sebuah sekolah rendah…kadang kala gi kerja tumpang org atau naik grab”…

Aku dan rakan tak sanggup nak dgr citer wanita itu lg…terus kami bungkuskan ikan dan ketam dan berikan pd wanita itu…beliau rasa terharu, nung…aku cuba menahan air mataku dari keluar..ku lihat rakan2 ku juga bergenang air mata, hinggakan kami terfikir nak maklumkan pd UEL atau insan yg berada agar dpt sumbangkan motorsikal pd guru yg diberikan ujian dan dugaan hidup ini…Insyallah.

Sumber:Cara Mohon

Jangan lupa untuk ikuti kami di page Sumber Maklumat Media agar tidak ketinggalan maklumat yang terkini

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!