Connect with us

Uncategorized

Jiwanya Sangat Baik Dan Ikhlas , Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Ke Masjid Demi Solat Walaupun Dalam Keadaan Sakit.

Published

on

Jiwanya Sangat Baik Dan Ikhlas , Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Ke Masjid Demi Solat Walaupun Dalam Keadaan Sakit.

Kisah Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Meng3sot Untuk ke Surau Walau Pun Dalam Kes4kitan.Meskipun masih menjalani rawatan susulan di Hospital Serdang dan masih l3mah, namun Azmil tetap menguatkan diri untuk ke surau berdekatan rumah adiknya untuk solat berjemaah.

“Alhamdulillah, Abang Azmil bangun dan rasa lebih sihat dan bertenaga pagi ini. Dia bangun awal dan berkobar-kobar nak ikut saya pegi Surau untuk berjemaah Subuh. Saya cuak jugak nak bawak, but he said “I’m fine”.

Sanggup Mengesot Pergi ke Surau Untuk Solat Jemaah

“Namun sebaik sahaja taslim, Abang Azmil dah tak larat duduk atas kerusi. Dia turun duduk atas lantai, dan kemudiannya terbaring.Nafasnya kelihatan sangat laju dan dia kelihatan sakit. Kami biarkan dia berehat di sana sebentar.

Perlahan-lahan dia meng3sot ke muka pintu Surau, dan sambung berehat di sana pula. Setelah 10 minit lagi, baru boleh dia bangun perlahan-lahan dan duduk atas wheelchair untuk perjalanan pulang ke rumah.Sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah. Semoga rohnya bersama -sama dengan golongan orang-orang yang beriman.

Sesungguhnya sholat yang paling berat bagi orang mun4fik adalah solat Isya’ Dan solat Subuh. Sekiranya mereka mengetahui apa yang terkandung di dalamnya, nescaya mereka akan mendatangi keduanya sekalipun dengan merangkak. (HR. Al-Bukhari dan Muslim).

Demikian jugalah halnya dengan arwah Azmil Mustapha yang ini dis3rang s4kit jantung dan kemudiannya dibenarkan keluar hospital.

Sumber:Sembang Dunia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!