Connect with us

Uncategorized

Anjing yang kelapar4n dan bvta ini hanya tinggal menunggu kemati4n , namun berlaku keajaiban datang menyelamatkannya

Published

on

Anjing yang kelapar4n dan bvta ini hanya tinggal menunggu kemati4n , namun berlaku keajaiban datang menyelamatkannya

Salah seorang daripada mereka ialah kakitangan wanita yang hebat dari Lucky Dog Refuge di Stanford City, Connecticut, Amerika Syarikat yang menemui seekor anjing dalam keadaan yang sangat menyayatkan hati.

Haiwan itu ditinggalkan di dalam hutan tanpa sebarang makanan, dan mungkin hanya menunggu kematian untuk menghentikan kesakitannya. Mata bUtanya boleh dilihat daripada anak matanya yang berwarna putih susu menurut media tempatan.

Anjing bernama Halo dijumpai dalam keadaan terbaring meringkuk di dalam hutan sendirian. Pandangannya hilang sepenuhnya, menandakan dia bVta. Selain itu, dia juga menahan lapar yang mungkin entah berapa lama tak diketahui. Nasib Halo terbela apabila, dia ditemui oleh wanita dan kumpulan berkenaan dan membawa ke tempat yang lebih s3lamat.

Lantas mereka memberikan wajah baru dengan memandikan,membersihkan kekotoran dan memberikan makanan yang enak setelah sekian lama setelah melihat reaksi Halo kesedihan dek kerana terlalu lama menahan s4kit dan kelaparan sendirian tanpa teman di hutan siang dan malam.

Salah seorang sukarelawan cuba menarik perhatian Halo dengan makanan supaya dia boleh bangun sendiri dan bergerak namun apabila dia bangun, Halo kelihatan lemah dan mereka akhirnya sedar Halo hanya tinggal tVlang dan kulit .

Tidak ada yang lebih baik dari yang terbaik dengan menjadikan dunia ini tempat yang baik dengan keprihatinan sifat manusia sesama makhluk.

Oleh itu, namanya Halo, “aureola”, dalam bahasa Sepanyol, pasukan penyelamat akhirnya membuat keputusan untuk menidurkan Halo kerana dia sudah terlalu sakit untuk menanggungnya, dan mereka tidak sanggup melihat Halo menanggung kesakitan lebih lama algi.

Seekor anjing yang kurus terbiar yang memerlukan seseorang untuk melindungi dan menjaganya, seperti suatu gerakan hati untuk membantu mereka.

“Kami memutuskan bahawa tidak berbaloi untuk dia menderita lebih daripada yang dia derita sekarang, oleh itu, jika perlu, kami akan menyuntik ubat tidur ke atasnya agar dia m4ti dalam keadaan tenang” kata seorang penyelamat.

Menurut Stacey, ibu angkatnya, kesihatan Halo terlalu kritikal ketika dia tiba, tetapi semua yang berada di pusat perlindungan itu cuba sedaya upaya untuk membantu memulihkan kesihatannya.

Tetapi keajaiban berlaku, Halo mula menunjukkan progress kesihatan sedikit demi sedikit dan pulih, dan mungkin akan kembali sihat normal. Dia dimasukkan ke pusat perlindungan haiwan untuk memulakan rawatan perubatannya.

 

Seperti yang tidak pernah Halo rasakan sebelum ini. Pelvkan, civm, belaian antara mereka.Sebaik sahaja dia boleh mula bergerak, Halo bersandar pada Stacey, menunjukkan keseronokan dan berasa disayangi dengan kemesraan manusia.

“Selain itu juga,Halo sangat suka menikmati aiskrimnya sambil duduk disofa hari demi hari,tahap kesihatan Halo semakin menunjukkan pemulihannya dan telah menjadi seorang yang aktif suka bermain, penyayang dan bijak, walaupun dia cacat penglihatan” tambah penjaganya lagi..

Menyelamatkan satu lagi nyawa yang hampir kehilangan harapan untuk hidup benar-benar sesuatu perkara yang membahagiakan.Ini adalah berita baik untuk semua pencinta Haiwan.

Sumber:imuslimnetwork

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!