Connect with us

isu semasa

Terbiasa Ber lapar,Sentiasa Berpuasa Kerana Pendapatnya Itu Lebih BAik Dari Meminta

Published

on

Terbiasa Ber lapar,Sentiasa Berpuasa Kerana Pendapatnya Itu Lebih BAik Dari Meminta

Hidup seba tang kara dan di dalam kemis kinan di usia emas tiada siapa menginginkannya. Namun kepa yahan dan kepe ritan hidup ini harus dilalui oleh seorang nenek setelah kehilangan suami tercinta.

Biarpun hidup dalam kepayahan dan dihim pit dengan kemiskinan, nenek dari Jakarta ini tidak sekali pun mahu menyu sahkan orang lain. Semuanya dilaluinya sendiri dengan caranya yang tersendiri.

Nenek Hidup Seba tang Kara, Terbiasa Berla par

Seorang wanita warga emas yang hidup su sah menyatakan bahawa dia bertahan hidup dengan berla par dan minum air teh berusia empat hari, la por laman Merdeka.com kelmarin.

Wanita bernama Sunimah itu hidup sebatang kara dan telah kehi langan suami sejak 20 tahun lalu. Dia juga tidak mempunyai anak atau cucu.

Sunimah kini hanya bertahan hidup dengan menumpang tinggal di rumah orang lain yang keadaannya sudah hampir ro boh.

Akaun Instagram @rumahyatim yang berkongsi kisah Sunimah berkata, wanita itu hanya mampu melakukan kerja menjemur kerak nasi kerana tubuhnya sudah tidak mampu melakukan pekerjaan berat yang lain.

Sering Berpuasa

“Nenek sudah terbiasa lapar, namun kadangkala ada jiran tetangga yang akan memberikan makanan kepada nenek,” katanya.

Sekiranya tiada jiran yang memberikannya makanan, Sunimah akan berpuasa kerana menurutnya, itu lebih baik daripada meminta-minta.

Wanita itu juga akan menyimpan air teh sehingga empat hari dan akan meminumnya sedikit demi sedikit supaya ia bertahan lama.

Ramai Ingin Membantu

Kisah nenek Sunimah membuatkan netizen bersedih dan mahu membantu nenek itu.

“Di mana (lokasi) ini?,” tulis seorang netizen.

“Semoga nenek sentiasa diberikan ketabahan dan kekuatan untuk terus berjuang ya. Tuhan melihat, Tuhan tidak pernah tidur,” tulis seorang lagi netizen. -Agensi

Akhir kata,semiskin mnapun kita jika hati dah terbiasa pasti akan bahagia.Namun,kehidupan ini bukanlah untuk kekayaan semata-mata.

sumber:keluarga

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!