Connect with us

Motivasi

Dah Dekat Setahun Nak Beli Anak Kereta Baharu,Namun Bapa Menjadi K0rban Cov19 Sebelum ar wah Pencen – “BULAN sembilan nanti ayah nak belikan kereta untuk anak-anak,”

Published

on

Dah Dekat Setahun Nak Beli Anak Kereta Baharu,Namun Bapa Menjadi K0rban Cov19 Sebelum ar wah Pencen – “BULAN sembilan nanti ayah nak belikan kereta untuk anak-anak,”

“Bulan 9 nanti ayah nak belikan kereta untuk anak-anak,”

Itulah hasrat seorang bapa yang mahu menghadiahkan kereta kepada anak-anaknya.

Namun hajatnya itu tidak kesampaian apabila terkor ban aki bat wa bak Cov19.

Kenangan terakhir bersama insan tersayang itu dirakam bulan lalu sebelum ia kemudian dimuat naik oleh Nur Syazliana Rosman,18.

Video tersebut meraih hampir 20,000 tontonan di aplikasi TikTok.

Dia yang mesra disapa Syazliana mengimbau kembali detik ketika bapanya Rosman Sidin, 55, dis ahkan posi tif Cov19 pada awal Julai lalu.

Menurut gadis itu, ibunya Siti Aminah Osman, 46, serta dua ahli keluarganya yang lain turut dijang kiti wa bak tersebut manakala dia dan kakaknya Nur Syazriena Rosman, 20, pula nega tif.

“Ayah saya mula de mam dan rasa sa kit sejak 5 Julai lalu, dah pergi ke kli nik tapi tak sangka pula sa kitnya melarat. Kali kedua dia ke klinik pada 8 Julai, dok tor bagi surat untuk ke Hos pital Selayang dan kemudiannya dimasukkan ke wd kerana ada jang kitan kum an di pa ru2.

“Esoknya dok tor telefon ibu cakap yang ayah posi tif Cov19, jadi kami sekeluarga kena buat sw@b t3st. Keputusan sw@b t3st ibu, kakak sulung serta adik bongsu posi tif, tetapi saya dan kakak kedua nega tif.

“Kami kua rantin di rumah secara berasingan dan sentiasa video call ayah untuk tahu perkembangannya. Namun keadaan ayah semakin kriti kal kerana selain jang kitan paru2 ayah juga menghi dap penya kitnya da rah ting gi dan ken cing ma nis.

IMG_6319

Hanya Syazliana dan kakaknya sahaja yang dapat melihat bapanya buat kali tera khir.

“Ayah mening galkan kami semua pada 12 Julai pukul 3.25 petang, hanya saya dan kakak kedua sahaja yang dapat melihat ar wah buat kali tera khir. Yang lain tengok melalui video call sahaja kerana masih dalam tempoh kua rantin,” katanya yang menetap di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

Menurut anak ketiga daripada empat beradik itu, mereka sekeluarga terkesan dengan pemer gian bapanya kerana sudah tidak berpeluang untuk mencipta lebih banyak kenangan bersama.

“Ayah akan pen cen pada 30 Ogos nanti dan sa lah satu keinginan ayah adalah untuk membe likan kami adik beradik sebuah kereta baru.

“Waktu berada di wd tu, ayah sempat bertanya kepada kami tentang KWSP dan i-Sinar sebab benda-benda macam ni dia tak tahu macam mana nak buat. Jadi memang kami adik beradiklah yang tolong uruskan secara online.

“Sebelum adanya Cov19, ayah selalu luangkan masa berkumpul untuk sarapan bersama kecuali pada hari bekerja. Walaupun kawan-kawan ajak dia keluar, ayah akan memilih untuk luangkan masa dengan kami.

“Macam mana kita sayang orang tu pun, mereka akan tetap juga per gi.”
NUR SYAZLIANA ROSMAN

Walaupun se dih dengan kehi langan insan tersayang, Syazliana sedar bahawa tiada satu pun yang kekal selamanya di dalam du nia ini.

Dia re da dengan ketentuan Allah dan berharap orang lain menghargai masa bersama keluarga selagi mereka masih lagi berada di sisi.

“Apa yang membuatkan saya sedar dari mera tapi kese dihan adalah tiada satu pun dalam dunia ni akan menjadi milik kita selamanya.

IMG_6277

Pemer gian ayahnya memberi kesan kepada mereka sekeluarga.

“Macam mana kita sayang orang tu pun, mereka akan tetap juga pergi. Semuanya milik Allah, dari Dia kita datang dan kepadaNya jua kita kembali.

“Kerana ini, Itulah kita kena hargai masa bersama keluarga selagi mereka masih lagi bernya wa,” ujarnya yang bakal melanjutkan pelaj aran ke Poli teknik Port Dickson, Negeri Sembilan dalam juru san Dipl0ma Perniagaan.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!