Connect with us

Motivasi

“cerita a1b sana sini,Ar wah bukanlah seperti lagu untuk didendang”

Published

on

“cerita a1b sana sini,Ar wah bukanlah seperti lagu untuk didendang”

Kita sebagai manusia yang masih diberi kesempatan untuk hidup, sudah seharusnya selalu mendoakan orang yang sudah mening gal du nia agar diberi tempat terbaik di sisi Tuhan Yang Maha Kuasa.

Kemati an merupakan perjalan terakhir setiap insan yang dilahirkan di atas muka bumi ini tanpa berke cuali.

Kema tian juga merupakan peralihan untuk menuju alam aba di bagi umat Islam dan mendapat tempat yang
selayaknya di sisi ALLAH sama ada syur ga atau nera ka.

Pemer gian seseorang yang tercinta itu amat perit untuk diterima. Segala kebaikan si ma ti juga turut bertali
arus diceritakan keluarga dan rakan.

Namun menurut penerbit dan pengarah, Jinggo, beliau menyeru orang ramai supaya tidak berlebih-lebihan
bercerita tentang individu yang telah mening gal du nia.

Menerusi perkongsian di Instagram, pemilik nama sebenar Azman Yahya itu kece wa apabila terdapat pi hak tidak bertanggu ngjawab menjaja k1sah2 mereka yang telah per gi de mi kepentingan peribadi.

Menurut Jinggo, pada awalnya semuanya nampak indah namun apabila segalanya sudah habis dijaja, bermulalah
kebu rukan si ma ti akan diperkatakan.

“Sudah sudahlah… ar wah bukan lagu untuk didendang. Ar wah bukan drama untuk diulang tayang. Cukuplah sehari dua berkongsi du ka menzahirkan cinta mengenang jasa. Sudah sudahlah semua sebelum sampai masa kita pula.

“Berhenti. Cukup-cukuplah korang muat naik gambar dan video ar wah. Atas tujuan apa? Nak simpati? Nak naikkan followers kat FB, IG? Tau tak kenapa korang kena berhenti?

“Sebab bila habis kecantikan ar wah dijaja, kebu rukan ar wah pula jadi penyambung cerita. Bila habis kebaikan ar wah di d3wa2, kea1ban ar wah pula akan bermula.

sheila rusly jinggo

Menjengah ruangan ko men, warga maya turut meninggalkan pelbagai reaksi dan ada antara mereka bersetuju
dengan pendapatnya bagi membuka mata semua pi hak.

“Setuju. Kami yang elok tak anxi ety boleh jadi para noid ta kut sebab fikir eh dah cukup baik ke jadi isteri.
Dah cukup ke amalan. Dah cukup ke kebaikan. Sebab ulang ulang tengok video sama. Yes ar wah antara yang terpilih terbaik yang kita boleh contohi. Tapi rasanya cukuplah videonya. Ia menambah kesedihan kepada yang melihatnya. Kami pun sayang ar wah. Kami pun nak menjadi sepertinya andai ada rezeki kami.”

“Selama ini memang terasa sedih bila orang buat video atau lagu kaitkan arwah. Ar wah tak nak pun benda tu. Kita dah meninggal nanti kita hanya nak orang bacakan Yasin atau Al-Fatihah.”

“Kalau ada pun kebaikan yang dia buat, biarlah hanya dia dan ALLAH je yang tahu. Tak perlu la nak
diperkatakan lagi. Kalau rindu atau teringat, sedekahkan Al-Fatihah.”

Sumber:sinarplus

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!