Connect with us

#K.DUNIA

‘Kelvh’ Hati Ini Melihat Karenah Adik Berjumpa Ibunya,Mereka Dah Lama Berpi sah Kerana Ibu Kerja Di Hos pital Di Madinah,6 Tahun Aryan Tak Menjenguk Ibu

Published

on

‘Kelvh’ Hati Ini Melihat Karenah Adik Berjumpa Ibunya,Mereka Dah Lama Berpi sah Kerana Ibu Kerja Di Hos pital Di Madinah,6 Tahun Aryan Tak Menjenguk Ibu

Menerusi sebuah video keden garan tan gisan seorang anak kecil yang me luru ke arah ibunya di pintu pagar dan pastinya ia mengundang sebak.

Manakan tidak, babak penuh emo si itu merupakan pertemuan pertama antara dua beranak selepas terpi sah ribuan kilo meter selama hampir sembilan bulan.

Wanita itu, Masfarlinie Hazmi berkata, dia akhirnya pulang berjumpa dengan keluarganya di Malaysia selepas berjauhan kerana bekerja sebagai juru rawat di Arab Saudi.

Ibu berusia 31 tahun berkata, kali tera khir dia berjumpa anaknya, Daniel Aryan Alhaqq Yusrizal yang ketika itu berusia kira-kira setahun adalah sebelum dia kembali bertu gas, akhir tahun lalu.

“Habis saja berpan tang selepas mela hirkan Aryan (anak), saya bawa dia bersama ibu ke Arab Saudi. Kami kembali ke tanah air selepas setahun kerana vi sa hampir tamat tempoh.

“Anak ikut sampai di KLIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur) sewaktu keluarga hantar saya untuk kembali ke Arab Saudi, tapi dia okay sebab masih kecil dan ada Mak Tok dia iaitu ibu saya. Saya je yang mena ngis,” katanya.

terpisah 9 bulan 5

Juru rawat di sebuah hos pital di Madinah itu bagaimanapun menga kui bukan mudah terpak sa berjauhan dengan keluarga terutama anaknya yang masih kecil.

“Jujurnya, men tal saya tak rea dy untuk hada pi situ asi ketika itu. Saya percaya mana-mana ibu pun takkan ready untuk berjauhan dengan anak, apatah lagi anak baru berusia setahun.

“Tapi saya hadap je atas rasa tanggung jawab untuk bekerja. Saya bersyukur ada suami yang memahami memberi sokongan, dialah yang banyak buat saya ‘cooldown’,” ujarnya yang bertugas sebagai juru rawat di negara itu sejak enam tahun lalu.

Lebih mesra disapa Mas, dia yang berasal dari Changlun, Kedah memberitahu, sepanjang berjauhan hanya panggilan video menjadi pengubat rindu hubungan jarak jauh dengan keluarga terutama anak.

“Hari-hari saya buat video call, tapi anak saya tak pernah menangis bila tengok saya. Sama ada dia hanya bercakap sikit-sikit atau gelak-gelak.

“Selebihnya anak tak fokus sebab buat aktiviti lain, perangai budak-budak kan. Saya je yang tak dapat ta han tengok anak dan suami sebab rindu sangat,” sambil menambah video aktiviti anaknya yang dirakamkan suami turut sedikit sebanyak mengu bat rindunya.

Wanita itu pulang ke ta nah akhir awal bulan ini selepas tiba gilirannya untuk mengambil cuti panjang, namun masih perlu menjalani kua rantin selama dua minggu selepas tiba di Malaysia.

“Saya balik Malaysia 5 Ogos, jumpa keluarga di Changlun pada 18 Ogos selepas kua rantin. Masa sampai di pintu pagar rumah tu, saya memang tak sangka anak akan menan gis.

“Saya ingatkan anak cuma terke jut dan berlari-lari bermain macam biasa. Bila dia nan gis tiba-tiba, saya yang cuba tahan se bak memang tak boleh, ikut menan gis sama,” ujarnya.

Dalam pada itu, Mas mempunyai ala san tersendiri apabila terpak sa berk0rban dengan berjauhan daripada keluarga demi mencari rezeki di luar negara.

“Niat pertama saya kerja di Madinah kerana impian ar wah abah. Dia kata nak ke sana nanti, tapi cukup dua minggu saya kerja, abah mening gal du nia aki bat hyp0glyc3mia (gula da rah rendah), abah tak sempat ikut… hajat abah tak kesampaian.

“Ada yang cakap jangan tinggalkan Aryan. Masing-masing ada sebab tersendiri, begitu juga dengan saya untuk bekerja di Arab saudi… ada tanggungjawab saya.

“Bagaimanapun, kali ini saya bercadang untuk membawa anak saya dan ibu semula untuk temankan saya di Arab Saudi. Kali ini suami pula yang kena tinggal,” ujarnya sambil menambah bapanya yang menghi dap ken cing ma nis mening gal du nia pada usia 59 tahun.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!