Connect with us

#K.DUNIA

|INTERVIEW CHEF JUNA|Chef Menyimpan 1001 Ki sah De tik Hi tam Chef Juna Semasa Kanak2,Bersyukur Kerana Dah Berubah,Chef Juna Dige lar Ang kuh?

Published

on

|INTERVIEW CHEF JUNA|Chef Menyimpan 1001 Ki sah De tik Hi tam Chef Juna Semasa Kanak2,Bersyukur Kerana Dah Berubah,Chef Juna Dige lar Ang kuh?

Meskipun memiliki wajah yang kacak, namun nama Chef Juna sering menjadi keca man setiap kali muncul dalam rancangan ‘Masterchef Indonesia’. Mana tidaknya, terdahulu pernah viral ade gan dia melem parkan piring sa lah seorang peserta gara-gara membawa hidangan yang ‘k0tor’. Namun di sebalik semua itu, siapa sang ka tukang masak profesional ini menyimpan 1001 ki sah hi tam dalam hidupnya.

Melalui satu temubual ini, Chef Juna menga kui zaman kanak-kanaknya penuh dengan kedu kaan termasuklah diting gal dan dia baikan ayah sendiri pada usia 6 tahun. Oleh itu apabila mempunyai isteri, dia sama sekali tidak mende sak mala han sangat terbuka dalam sebarang kepu tusan mengenai zu riat. Membesar dalam br0ken family, dia juga tidak seri us ketika berada di sek0lah, pernah terjeru mus dengan pergau lan kurang baik selain pernah membuat ta tu dengan ala tan dicip ta sendiri.

Penuh dengan li ku, rupanya Chef Juna atau nama penuhnya Junior John Rorimpandey pernah terje bak dengan i su ov3rd0se barang terla rang, jena yah kid nap dan menjadi tar get keka saran. Pa hit, namun itulah segala hal yang cukup mendew@sakan dirinya sebelum berte kad mengu bah hidupnya secara total.

Umur 22 tahun menjadi titik mula baru apabila dia berpindah ke Amerika. Pada awalnya bekerja sebagai pelayan di rest0ran makanan Jepun, bakat memasaknya dikembangkan melalui ilmu aja ran ketua ch3f di sana. Mungkin ada yang tertanya mengapa dia dikenali dengan sikap ga rang atau ang kuh. Haki katnya semua itu adalah berdasarkan pene rapan pengalaman disip lin dalam dunia profesional kitchen.

Sumber:mstar 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!