Connect with us

#SEMASA

“Kerana apa yang kita ada ni merupakan satu kelebihan”,Wanita Bermisai Itu Biasa,Tapi Rakan Seko lah 3jek Pula,Kehidu pan Seorang Hamba Allah Yang Dipenuhi Ej3kan Dengan Kawan Dengan Bercakap Kepadanya J0ngang

Published

on

“Kerana apa yang kita ada ni merupakan satu kelebihan”,Wanita Bermisai Itu Biasa,Tapi Rakan Seko lah 3jek Pula,Kehidu pan Seorang Hamba Allah Yang Dipenuhi Ej3kan Dengan Kawan Dengan Bercakap Kepadanya J0ngang

“Bukan fil ter, tapi betul ni,” itulah jawapan seorang gadis yang memba las pertanyaan pengguna TikTok.

Perkongsian video itu yang menunjukkan terdapat misai pada wajahnya meraih hampir 370,000 tontonan dan 18,500 tan da suka di aplikasi tersebut.

Rupa-rupanya ramai kaum Hawa yang meninggalkan ko men bahawa mereka juga mempunyai misai halus pada wajah mereka.

Berkongsi cerita dengan mStar, Nur Ashikin Abdul Manap, 20, berkata, dia menjawab soalan sa lah seorang pengguna di TikTok yang bertanya adakah misai dalam video itu ‘diada-adakan’ menggunakan fil ter.

Bagaimanapun dia sangat terke jut apabila mengetahui ramai lagi wanita di Malaysia mempunyai masa lah yang sama seperti dirinya.

“Ada seorang pengguna TikTok dia ingat ada pakai fil ter misai tapi sebenarnya re al. Memang sebelum ni pun ada je yang akan te gur tentang misai saya

“Dulu saya pernah wa x sebab ingat ia akan tumbuh lambat, tapi rupa-rupanya sekejap je dah naik balik. Sekarang ni saya dah tak rasa nak ‘bu ang’ misai, lagipun ibu kata kalau bua ng nanti akan tumbuh dengan lebih le bat.

IMG_7251

Shikin ti dak kisah jika ada yang men egur tentang misai pada wajahnya.

“Saya dan kakak sulung saja yang bermisai dalam keluarga dan kami berdua tak m alu untuk berdepan dengan masyarakat. Cuma saya terke jutlah sebab tak tahu di Malaysia ni rupanya ada ramai wanita bermisai,” katanya yang menetap bersama keluarga di Kampung Pokok Jenerih, Tasek Gelugor, Pulau Pinang.

Menurut anak jati Pulau Pinang ini, dia mendapat keyakinan selepas menonton sesi TikTok live seorang wanita Indonesia yang juga bermisai seperti dirinya.

Walaupun begitu, dia pernah menga du kepada ibunya kerana rakan-rakan di seko lah menge jek gig inya sehingga ne kad mahu memakai penda kap gigi.

“Saya pernah tengok TikTok live seorang wanita dari Indonesia dan ada penonton tanya jika dia rasa ma lu kerana bermisai. Wanita itu menjawab, buat apa nak rasa ma lu kerana bermisai?

“Mula dari situlah saya bera ni untuk tunjuk wajah kepada orang ramai. Rasa gembira dengan apa yang saya ada dan lebih berkeya kinan.

“Waktu di sekolah dulu jarang orang te gur pasal misai, tapi mereka menge jek saya gi gi jong@ng. Saya menga du pada mak, nak kerja dan kumpul duit untuk pakai bra ces kerana le tih die jek.

“Pada awalnya mak tak bagi tapi selepas saya beritahu apa yang berlaku di seko lah, barulah dia izinkan untuk pakai bra ces,” katanya mesra disapa Shikin.

Menurut anak kesembilan daripada 10 adik beradik ini, dia mahu semua wanita yang mempunyai masa lah sama sepertinya untuk tidak berasa ma lu.

Sebaliknya, ang gaplah ia sebagai satu kelebihan dan bersyukur dengan kurniaan Allah.

“Saya cuma nak beritahu kepada wanita lain yang mempunyai masa lah misai atau bulu roma le bat untuk tidak berasa ma lu.

Shikin menetap bersama keluarganya di Kampung Pokok Jenerih, Tasek Gelugor, Pulau Pinang.

“Kerana apa yang kita ada ni merupakan satu kelebihan dan masih kelihatan cantik dengan gaya tersendiri. Kita juga haruslah bersyukur dengan apa yang telah dikur niakan oleh Allah,” katanya.

Shikin yang sudah tiga tahun tamat berseko lah kini sedang bekerja di sebagai operator di sebuah kilang yang terletak di Bayan Lepas, Pulau Pinang dan menolong ibu bapanya menguruskan bisnes menter nak kam bing ketika hari cu ti.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!