Connect with us

#SEMASA

“Sejujurnya ta kut tk sem pat, saya dan isteri asyik fikir ma ti je”,Fitri Harris Ikut Sunah Su natkan Bayinya Yang Berumur 2 Bulan

Published

on

“Sejujurnya ta kut tk sem pat, saya dan isteri asyik fikir ma ti je”,Fitri Harris Ikut Sunah Su natkan Bayinya Yang Berumur 2 Bulan

Ketika tidak ramai ibu bapa yang sang gup su natkan anak lelaki mereka ketika masih bayi, penyanyi Dr Fitri Haris mengambil pende katan berbeza apabila mengkha tan si kecilnya pada usia lebih dua bulan.

Menurut Fitri atau nama sebenarnya Mohamad Fitri Mohamad Haris, 36, selain mengikut su nah Rasulullah SAW, dia dan isteri tidak mahu terle pas mo men berkenaan sekiranya terjadi sesuatu kepada mereka.

“Sejujurnya terfikir umur dah nak dekat 40 tahun… saya tengok ramai kawan-kawan seusia dah mening gal du nia.

“Jadi saya dan isteri buat kepu tusan selagi ada masa lebih baik terus buat walaupun baru su nat… ta kut tak sempat.

“Kiranya kami tak nak terlepas tengok mo men anak berkha tan. Saya dan isteri asyik fikir fasal ma ti je. Cuma tak boleh nak kahwinkan sekarang je,” katanya kepada mStar.

Pada Sabtu Fitri berkongsi video proses mengkha tannya anaknya, Bilal Habibi yang dilahirkan pada 28 Jun lalu di sebuah kli nik di Bandar Baru Bangi, Selangor.

Perkongsian Fitri menarik perha tian pengikutnya yang turut ingin mengetahui lebih lanjut tentang proses mengkha tan anak lelaki ketika masih bayi berbanding amalan biasa pada usia sekitar tujuh tahun.

Bercerita lanjut tentang pengalamannya itu, Fitri berkata ibu bapa ti dak seharusnya ri sau kerana ia adalah sela mat jika memenuhi syarat.

“Yang bagus tentang su nat awal ni, pertama sekali dia mudah sem buh. Kira-kira 24 jam dah boleh sem buh berbanding dengan budak-budak yang su nat tujuh hingga lapan tahun.

“Mungkin disebabkan pemakanan, sebab bayi yang baru lahir ni dia punya anti bodi tak sama. Baby minum susu yang kita tahu ada banyak kha siatnya.

“Jadi tak ada isti lah nak berna nah ke, pan tang makan ke… sebab dia minum je. Jadi banyak kelebihan kita boleh dapat kalau su nat awal ni,” ujarnya.

Tambah Fitri lagi, pada mulanya dia sudah berhas rat untuk mengkha tannya anak lebih awal namun terpak sa ditun da sehingga usia mence cah dua bulan.

“Masa mula lahir tu dah nak kha tankan tapi waktu tu u kur li lit kema luannya belum cukup besar sebab dia pun lahir pr@ma tang.

“Jadi masa tu tak boleh lagi, dok tor cadangkan usia sebulan lebih atau dua bulan.

“Prosesnya pun senang. Dok tor guna bi us macam biasa. Ibu bapa ada pilihan sama ada nak su natkan guna la ser atau r1ng. Saya buat pilihan guna laser seperti su natkan budak-budak biasa,” katanya.

Video

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!