Connect with us

Uncategorized

Buat Cont3nt Masak Guna Cara Tradisi,Hanya Sedikit Yang Sokong Titik Peluh Wanita Ini Kerana Sho0t Atam Golek Ambil Masa Dua Hari

Published

on

Buat Cont3nt Masak Guna Cara Tradisi,Hanya Sedikit Yang Sokong Titik Peluh Wanita Ini Kerana Sho0t Atam Golek Ambil Masa Dua Hari

Gra2 mahukan kelainan, gadis ini sanggup memasak menggunakan dapur kayu untuk dikongsi sebagai con tent di media sosial.

Sa lah satu video yang dikongsi memper lihatkan dirinya sedang memasak char kuey teow dengan menggunakan dapur kayu.

Video yang dimuat naik itu setakat ini meraih hampir 120,000 tontonan di aplikasi TikTok.

Berkongsi cerita dengan mStar, Rozana Mohaman Hamidi, 23, berkata, video tersebut diambil daripada akaun YouTube miliknya yang banyak menyiarkan kandungan berkai tan masakan.

Tambahnya lagi, dia berbuat demikian kerana ada pengikut saluran tersebut yang ternanti nantikan dirinya untuk mun cul di TikTok pula.

“Dalam video tu saya tengah masak char kuey teow yang telah saya gunakan sebagai kon ten di akaun YouTube.

Dia terpak sa meletak dapur kayu pada bahagian yang tinggi kerana ia memerlukan ap1 yang besar.

“Kebetulan memang dah suka memasak pakai dapur kayu sejak dulu lagi walaupun dekat rumah ada je dapur gs biasa, Kalau pakai dapur kayu ni, aroma dia tu akan masuk dalam masakan dan jadi lebih sedap,” katanya yang berasal dari Batu Kurau, Perak.

Lebih mesra disa pa Rozek, dia minat memasak sejak darjah dua dan mengakui memasak menggunakan dapur kayu mempunyai kepua sannya sendiri.

Walaupun mempunyai lebih 100,000 pengikut dan menyediakan con tent lain dari yang lain, namun ada juga yang ku rang se nang dengan cara yang digunakan kerana dianggap hanya menyu sahkan di rinya sendiri.

“Saya belajar memasak sejak darjah dua lagi dan banyak belajar daripada ibu, ayah dan kakak. Rasa seronok masak di luar rumah guna dapur kayu sebab f3el tu lain.

“Jadi saya pun jadikan ia sebagai konten video untuk dimuat naik ke akaun YouTube. Saya mula muat naik video di situ sejak Mac lalu dan setakat ni ada 126,000 subscribers.

“Ada juga yang komen kenapa nak kena guna dapur kayu dan menyusahkan diri sendiri? Sebenarnya tak susah pun nak kawal api guna dapur kayu, tiada masalah seperti disambar api sebab saya dah biasa masak dengan cara itu,

“Saya lebih risau perkara seperti minyak panas terjatuh ke atas kaki ketika sedang memasak, jadi perlu lebih berhati-hati,” ujarnya.

Dia terpaksa meletak dapur kayu pada bahagian yang tinggi kerana ia memerlukan api yang besar.

Berbicara tentang caba ran yang dihadapi sepanjang menghasilkan video masakan, Rozek menjelaskan, kadangkala proses rakaman video terpak sa dihen tikan kerana fak tor cua ca.

Jelasnya lagi, jika berlaku keadaan seperti itu dia akan menyambung sesi rakaman pada hari lain kerana mahu menjaga kualiti video yang dihasilkan.

“Bila memasak di luar ni cabarannya ialah cuaca, kalau tiba-tiba hujan memang saya terpa ksa hen tikan proses rakaman dan buat semula pada hari lain. Kejadian itu berlaku waktu saya nak rakam video masak ayam golek madu, kari ikan tenggiri dan roti john pasar malam.

“Kalau nak sambung semula selepas hujan berhen ti boleh je cuma nanti m0od nak memasak dan suasana di lu ar tu tak samalah dengan keadaan sebelum hujan. Mesti penonton perasan pula ada perbezaan di dalam video.

“Saya akan mula buat video pada jam 10 pagi kerana waktu itu cahaya di luar masih cantik dan pastikan semuanya siap sebelum waktu Asar.

sferwe

“Semua video yang dihasilkan itu adalah dengan bantuan adik saya. Dialah yang jadi jurugambar dan tolong edit video, kalau tak ada dia memang tak jadilah semua video masakan saya,” katanya.

Menurut anak kelima daripada sembilan adik beradik itu, dia gembira kerana ada yang menghargai dan memuji konten masakan yang dikongsi olehnya

Rozek juga berha rap agar videonya itu dapat sampai ke tahap antarabangsa dan dilihat oleh penonton dari seluruh du nia.

“Saya rasa sangat gembira bila ada yang hargai dan berkongsi resepi masakan dengan orang ramai,” katanya yang menjual produk kosmetik secara online sebagai sum ber penda patan.

Antara hidangan yang dimasak oleh Rozek

“Mereka juga puji kerana saya yang muda ini pun reti memasak lauk dengan menggunakan ba han seperti kepala kambing, belangkas dan kulit lembu.

“Saya harap video masakan ini sampai ke tahap antarabangsa, sebab tu kadang-kadang saya ada juga letak tajuk dalam Bahasa Inggeris dengan harapan adalah juga penonton dari luar negara,” katanya.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!