Connect with us

#SEMASA

Ahli Keluarga H1lang Begitu Saja,Adik-beradik Hanya Ha rapkan Tinggal Di Tempat Nenek Selepas Semua ‘Berk3ca1’ Aki bat Cov19

Published

on

Ahli Keluarga H1lang Begitu Saja,Adik-beradik Hanya Ha rapkan Tinggal Di Tempat Nenek Selepas Semua ‘Berk3ca1’ Aki bat Cov19

Be rat mata memandang, be rat lagi bahu yang memi kul beba nan.Begitulah yang dapat digambarkan mengenai na sib empat beradik ini apabila mereka kehilangan ibu bapa dan nenek tercinta dalam tempoh yang cukup singkat aki bat wa bak Cov19.

Kisah du ka itu bermula apabila ibu empat kanak-kanak itu, Salawati Mursal, 41, mening gal du nia pada 13 Ogos lalu sebelum sempat dibawa ke hos pital untuk menerima rawa tan.

Pada 18 Ogos, nenek mereka, Rasmi Su’un, 68, turut dijemput 1lahi aki bat wa bak Cov19, diikuti bapa, Yusni Ibrahim, 54, yang mening gal du nia di Hos pital Selayang, Selangor pada 30 Ogos lalu.

Kini, Mohamad Faiz, 16, Nur Sofiya, 14, Nur Syazwani, 10, dan Mohamad Fadhil, 9, menjadi anak yatim piatu dan menetap bersama datuk mereka di Kampung Melayu Seri Gombak, Batu Caves.

Ibu saudara kepada empat kanak-kanak itu, Normawati Ahmad, 45, berkata, dia cukup pe rit melihat tiga insan terdekat mening gal aki bat wa bak berkenaan.

“Mula-mula mak mereka mening gal du nia, kemudian ibu mentua saya diikuti bapa empat beradik itu pula. Kami pun tak jang ka semua ini akan berlaku kerana mereka tak sa kit seri us pun.

“Mereka pada mulanya hanya kua rantin di rumah. Pada suatu pagi, emak mereka se sak na fas. Suaminya papah nak bawa ke hos pital, tetapi ar wah mening gal sebelum sempat ke hos pital.

Ar wah nenek, ibu dan bapa kepada empat adik-beradik itu

4 beradik 2

“Masa tu mereka suami isteri dan anak ketiga posi tif Cov19. Kemudian ibu mentua saya pun kena Cov19, ditambah pula dengan dia ada penya kit ken cing manis. Ibu mentua saya pernah datang hantar makanan ketika mereka sekeluarga dikuarantin di rumah. Tak lama kemudian, bapa empat kanak-kanak itu turut mening gal du nia aki bat Cov19,” ujarnya.

Menurut Normawati, semuanya berlaku sekelip mata dan dia sekeluarga bagaikan sudah kering air mata menangisi pemer gian insan tersayang aki bat Cov+19.

“Benda ini kami tak jang ka akan kami alami. Air mata tak sempat kering, setiap minggu ada kema tian. Budak-budak tu lagi trau ma, mereka pun bagaikan tiada eks presi.

“Banyak senyap. Bila tanya, mereka akan menan gis. Sekarang empat beradik itu duduk di rumah datuk mereka. Datuknya seorang pesara dan kini tinggal bersendirian selepas ibu mentua saya mening gal.

“Saya tinggal berdekatan, saya ulang alik juga tengok mereka. Kebetulan saya dengan suami tiada cahaya mata, benda ni macam Allah dah susun. Jadi kami pakat bantu uruskan. Kebetulan saya pun agak berkela pangan.

“Hari ini (Isnin) mereka pun dah mula bela jar dan jalani Penga jaran dan Pembel ajaran di Rumah (PdPR),” ujarnya lagi.

Menurut Normawati, pengalaman berhadapan tiga kema tian ahli keluarga dalam masa singkat membuatkan dia kini lebih berhat12.

Tambahnya, wa bak Cov19 sangat ba haya dan sesiapa sahaja di luar sana wajar mematuhi segala prose dur ope rasi stan dard (SOP) demi menja min kesela matan diri dan ahli keluarga.

Empat beradik itu kini menetap dengan datuk mereka selepas pemer gian kedua ibu bapa pada Ogos lalu. (Gambar Hiasan)

553 (57)

“Saya nasi hatkan kepada semua agar dapatkan vak sin. Jangan pandang ringan pada S0P. Sepanjang masa kena cuci tangan dan sani tasi.

“Ia agak le ceh, tapi benda ini berlaku pada kami. Ada orang anggap Cov19 sekadar propa ganda, tapi ia boleh menyebabkan kema tian berlaku sekelip mata,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Maahad Tahfiz Nur Kasih yang terletak di Klang turut tampil membantu empat beradik berkenaan.

Pada masa sama, mereka turut mengalu-alukan mana-mana pi hak agar menghubungi mereka untuk menyalurkan sumbangan.

Menurut Normawati, segala wang sumbangan akan dimanfaatkan untuk tujuan aka demik dan kehidupan empat beradik itu bagi masa depan mereka.

Sesiapa yang mahu mendapatkan maklumat lanjut boleh menghubungi Normawati di talian 0136609341.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!