Connect with us

#MOTIVASI/TAULADAN

“Kalau hari ni aku ber +jaya,bukan sebab aku yang he bat,D0a ibubapa aku yang sebenarnya KvAT”,Kata2 Anaknya Yang sudah berjaya,Beliau Hadiahkan Ibubapa ‘V3llf1re’

Published

on

“Kalau hari ni aku ber jaya,bukan sebab aku yang he bat,D0a ibubapa aku yang sebenarnya KvAT”,Kata2 Anaknya Yang sudah berjaya,Beliau Hadiahkan Ibubapa ‘V3llf2re’

Di sebalik kejayaan membanggakan seorang anak, pasti terse lit doa yang bara kah daripada ibu dan ayah mereka. Tidak ki sah menerusi apa jua bidang peke rjaan, kita ibarat membawa segunung hara pan mereka dalam menge jar c1ta2 menjadi insan berguna. Tidak ketinggalan, seorang pemuda ini juga sempat berkongsikan de tik manis dalam memberi hadiah yang cukup bermakna.

Dalam video yang dimuat naik oleh saudara Arif ke TikTok, dapat disak sikan kebahagiaan terpancar di wajah orang tuanya setelah mendapat hadiah sebuah kereta mewah jenis Toyota Velfire. Lebih mengharukan lagi, pemuda berusia 23 tahun ini dikatakan sang gup melu pakan kemahuannya sendiri dalam memiliki kereta idaman demi mengutamakan ni at menggembirakan kedua-dua insan tersayang itu.

Bercakap tentang ja tuh bangunnya selama beberapa tahun kebelakangan ini, Arif menga kui dahulu ramai pi hak yang seakan tidak yakin dan ragu tentang kemampuannya menceburkan diri dalam dunia perniagaan. Namun berkat komited serta semangat membara untuk meraih sesuatu yang lebih besar di usia muda, penat lelah akhi rnya membuahkan hasil lumayan dalam kelas tersendiri.

Juga berg elar seorang penun tut di sebuah pusat pengajian di Kelantan, anak muda ini telah menunjukkan minat berniaga sejak zaman seko lah lagi. Meskipun datang daripada keluarga yang senang di mana kemahuannya selalu ditunaikan, itu bukanlah ala san untuk Arif ‘goyang kaki’. Mereka sekeluarga pernah berdepan kri sis kewangan dan sejak itulah menjadi titik mula sebenar perjalanan pemuda ini mengo rak langkah sebagai usahawan. Jatuh 10 kali, ban gun berpuluh kali, itulah madah yang tepat bagi menggambarkan pe rit je rihnya.

“Mula-mula ramai ragu boleh menjadi ke bisnes ni? Bila dah membuahkan hasil, nikmat paling manis apabila saya dapat tolong orang sekeliling termasuklah keluarga. Saya tak nak tunggu dah tu a baru dapat lebih. Kemahuan dan cita-cita saya besar. Saya kena buat sesuatu sebab kerja makan gaji sahaja kurang mencukupi. Dengan perniagaan ini, diharapkan saya boleh bantu lebih ramai orang di lu ar sana dalam mencari side inc0me”

Sumber:kisahdunia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!