Connect with us

#MOTIVASI/TAULADAN

“Saya ha rapkan ‘penghij raan’ kawan2 seperjvangan bukan semata2 nak isikan ‘ruangankos0ng’ fb page”,Fendy Bakry Gembira Dengan Rakan Art1s Yang Kini Dekatkan Diri Dengan Allah – SM

Published

on

“Saya ha rapkan ‘penghij raan’ kawan2 seperjvangan bukan semata2 nak isikan ‘ruangankos0ng’ fb page”,Fendy Bakry Gembira Dengan Rakan Art1s Yang Kini Dekatkan Diri Dengan Allah – SM

Akh1r2 ini, banyak artis2 yang bermula dengan berhij rah menjadi lebih baik dengan mengikuti dak wah tab ligh.

Hal ini pastinya satu pembawa posi tif buat mereka yang sedikit sebanyak dapat beri contoh yang baik buat para peminat mereka.

Akan tetapi, ramai juga yang berha rap mereka semua kekal istiq0mah dan tidak menjadikan perkara tersebut sebagai satu bentuk kand ungan media sosial mereka.

Jangan sa lah faham

Perkara tersebut juga diluahkan oleh aktor, Fendy Bakry di salah satu hantarannya di media sosial. Menerusi Malaysia Gazette, pelakon itu menulis menitipkan sedikit nasihat kepada ‘rakan-rakan’ agar terus dengan usaha murni yang dilakukan dan bukan untuk tuj uan perha tian.

“Dah keluaq 3 hari kan?? Pastu ada niat nak ke-40 hari pu lak yea dak?? Makanya selaraskan penghij rahan tersebut.. Apa yang dikatakan sela raskan.. baik dari agama, amalan dan sifat..itu namanya penghijrahan..”
“Bukannya bila dah ghast sana sini alih2 pu sat lu tut jugak yang di tu njuk.. au rat pun jaga la…Kalau la aku yang baru belajar nie.. belum sampai rasanya untuk gh@st, sa lah fahaman ro sak akid ah orang,” luahnya di Fb.

Betulkan ni at, jan gan sekadar ‘konten’

Selain itu, dia juga berpesan supaya mereka yang dilihat menda dak melakukan ‘hijrah’ ini memperbetulkan niat mereka bagi membolehkan terus istiqomah.

“Cukup untuk permulaan aku ikut seperti lembu pun takpa.. Asalkan aku punya peluang untuk belajar.. makanya be tulkan ni at.
“Masih ramai agamawan yang punya pegan gan quran dan hadis berbanding motivasi… betulkan niat dan jangan hanya sekadar con tent,” ujarnya.

Selaraskanlah dari segi agama, amalan & perilakv

Bagi lebih menjelaskan apa yang dimaksudkan tersebut, Fendy telah menulis di IG storynya bahawa penghijrahan itu harus diselaraskan dari segi agama, amalan dan perla kuan.

Semoga terus istiq0mah

Fendy juga akui yang dia sangat bersyukur dan senang hati melihat rakan-rakan beru bah menjadi lebih baik dan berharap agar lebih ramai yang mengikuti jejak langkah mereka.

Dia turut mend0akan agar mereka semua diberikan ilmu yang dicari dengan baik dan dapat mengenal serta bera mal dengan segala yang diperoleh sepanjang mencari ilmu.

Akhir kata,kita pasti ada ‘titik’ permulaan untuk vbahkan diri kepada yang lebih baik,semoga kita dapat hida yah Allah yang sangat bahagia nanti,kearah yang lebih baik.

Sumber:ohmymedia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!