Connect with us

#SEMASA

|Video|Menan gis,gembira Dan Sedih,Itulah Perasaan Ayah Ketika Melihat Apa Yang Kami Beri Padanya – “Mah@lni Kak,Terima Kasih”

Published

on

|Video|Menan gis,gembira Dan Sedih,Itulah Perasaan Ayah Ketika Melihat Apa Yang Kami Beri Padanya – “Mah@lni Kak,Terima Kasih”

Rakaman seorang bapa menan gis ketika membuka ko tak hadiah yang diterimanya meraih perha tian ramai di aplikasi TikTok.

Video yang dimuat naik di platfom tersebut memperl ihatkan si bapa tidak dapat mena han air m ata kerana menerima hadiah hari jadi daripada anak-anaknya.

“Advh… ma hal ni,” kata lelaki berkenaan sambil menge sat air matanya selepas melihat hadiah yang diberikan.

Perkongsian tersebut setakat ini meraih hampir 660,000 tontonan di aplikasi itu.

Nurul Atika Azleeya Ab Aziz, 27, berkata, dia dan adik beradiknya telah merancang untuk membuat keju tan pada hari lahir bapa mereka, Ab Aziz Hassan yang berusia 57 tahun.

Jelasnya, mengikut perancangan yang dibuat, setiap seorang daripada mereka memberi hadiah isti mewa buat bapa tercinta.

“Kami adik-beradik memang dah rancang nak buat keju tan birthday ayah. Macam saya, memang dah ni at nak hadiahkan dia telefon baru, sebab telefon ayah dah ro sak.

“Adik kedua saya beli kan cover set motor Ysuku untuk ayah, sebab dari dulu lagi dia nak cover set baru.

“Adik saya yang ketiga pula belikan bouquet coklat dan ibu sponsor kek hari jadi,” katanya yang menetap bersama keluarganya di Kua ters Kli nik Kesi hatan Sungai Mati, Muar, Johor.

Lebih mesra disapa Aleeya, katanya, mereka menyambut hari jadi bapa sehari lebih awal iaitu pada 5 September lalu kerana pada hari itu masing-masing dapat berkum pul bersama di rumah.

Bagaimanapun, adik bongsunya tidak dapat tu rut serta kerana berada di Pasir Gudang, Johor.

“Hari jadi ayah sebenarnya pada 6 September, tapi kami sambut sehari awal sebab semua cuti kerja. Jadi dapatlah kami semua berkumpul kecuali adik bongsu yang jadi sukarel awan vak sin Cov19.

“Masa kami buat surp rise tu memang ayah terke jut sebab adik saya cakap nak pinjam motor dia untuk ke JPJ tayar pan cit. Pahadal adik nak tukar cover set dan so rokkan dahulu daripada ayah.

IMG_7984

“Ayah berkali-kali ucap terima kasih kepada kami. Perasaan dia ketika itu bercampur baur, terke jut, gembira, se dih semua ada dan kami pun menangis termasuk sekali adik bongsu yang tengah video call.

“Ayah menan gis sebab katanya kami semua berhabis banyak untuk dia. Dia tahu anak-anak dia tengah strug gle tetapi tak sang ka kami diberikan rezeki boleh berikan hadiah yang bernilai seperti itu,” ujarnya.

Menurut anak sulung daripada empat beradik itu, bapanya itu merupakan seorang yang te gas dan ga rang orangnya.

Bagaimanapun dia tidak pernah melupakan setiap pengor banan bapanya yang beker ja ke ras mencari rezeki untuk menya ra mereka sekeluarga.

“Ayah ni sebenarnya seorang yang sangat te gas dan ga rang, semua orang tahu. Tapi dalam masa sama dia seorang yang penyayang, langsung tk boleh tengok anak-anak atau isterinya su sah.

“Saya masih ingat lagi waktu kecil dulu ayah hantar ke tadika naik basikal, sebab dulu kehidupan kami sangat su sah. Dia memang seorang ayah yang sangat bertanggvngja wab, nampaklah dia strug gle cari duit untuk kami.

IMG_7987

“Macam-macam ayah buat untuk kami sekeluarga, dia berniaga di kantin seko lah dengan ibu pada selama empat tahun. Selain tu dia ada ambil upah p0tong rumput di rumah orang.

“Jadi bila kami dah dewasa ni, inilah peluang kami untuk memba las segala jas a ayah yang telah banyak berkor ban untuk keluarga,” katanya yang bekerja sebagai stf ser vis di Tangkak.

Aleeya yang berasal dari Muar, Johor ini berpesan kepada orang ramai untuk menghargai kedua ibu bapa masing-masing sementara mereka masih ada.

Tambahnya lagi, mereka perlu sentiasa berada di sisi keluarga tidak kira apa jua situ asinya.

 

Akh1r kata,Pesanan saya kepada orang ramai adalah harga ilah kedua ibu bapa kita sementara mereka masih lagi ada.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!