Connect with us

#SEMASA

Mesra Menyapa Kanak2 Yang Datang Membeli Aiskrim Dari Pakcik,Kini Itu Hanyalah Tinggal kenan gan,Jadikanlah Syvrga penggant1 Tempat Tinggalnya

Published

on

Mesra Menyapa Kanak2 Yang Datang Membeli Aiskrim Dari Pakcik,Kini Itu Hanyalah Tinggal kenan gan,Jadikanlah Syvrga penggant1 Tempat Tinggalnya

Lebih dikenali sebagai Msyaanto, sentiasa mesra dengan kanak2,berumur 66, ditemui mennggal dunia di atas motosikalnya yang digunakan untuk menjual aiskrim.

Mngsa dilap0rkan mennggal dunia di atas moto sikalnya di Jalan Dvsun Talvnongko, Kecamatan Sumber, Indonesia, kira-kira jam 10 pagi.

Ketua Polis Daerah Sumber, Iptu S0no berkata, saksi pertama yang menemui mngsa adalah Svwoco, 41, yang ketika sedang mema ndu kereta berasa hai ran mengapa mngsa mengha lang laluan dan ti dak berge rak.

Setelah dipe riksa, Miisynto langsung ti dak memberi sebarang resp0n dan kepa lanya terle ntok di bahagian handle, lalu Svwoco menghubungi pi hak po lis yang kemudian tiba di loka si keja dian.

Mngsa kemudian dibawa ke hos pital

Po lis juga mema klumkan keja dian itu kepada keluarga mngsa yang men0lak ma yat mngsa dibe dah sia sat kerana Miisynto sememangnya mempunyai masa lah kesi hatan.

Jelas keluarganya, Miisynto sebelum ini seri ngkali menga du pe ning kepa la dan se sak na fas.

Tetapi dia masih ne kad untuk ke luar menjual aiskrim bagi mencari naf kah untuk men yara keluarganya.

Gambar itu juga vi ral di media sosial, membuatkan netizen se dih dan bersim pati dengan mngsa.

Sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepada-Nya kita kembali

Ya Allah, Ya Tuhanku ampunilah dia, rahma tilah dia, ma afkanlah dia, muliakanlah kema tiannya, lapangkanlah ku burnya.

Semoga ar wah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. InshaAllah..Jadikanlah syur ga sebagai gan ti tempat ting galnya dan berilah kesa baran kepada ahli keluarganya.

Sumber:SD

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!