Connect with us

#MOTIVASI/TAULADAN

“Saya ingatkan saya dita han” – Sungguh Baik Ha ti Nurani Abam Po lis Ni,Ingatkan Nk Than Dia Tapi Beri Sumbangan Ikhlas

Published

on

“Saya ingatkan saya dita han” – Sungguh Baik Ha ti Nurani Abam Po lis Ni,Ingatkan Nk Than Dia Tapi Beri Sumbangan Ikhlas

Sememangnya sl0gan po lis dan masyarakat berpi sah ti ada sering kali kita dengar bagi memastikan semua pi hak saling memban tu dalam memastikan sekeliling kita berada dalam keadaan aman dan sejahtera.

Beri sumbangan kepada warga emas

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna media sosial yang juga ang gota po lis dikenali sebagai Asrul Jamaluddin, dia telah memuat naik video ‘pega wainya’ yang menyan tuni seorang warga emas dan memberikan sedikit ban tuan.

Hal ini susu lan perasaan se bak apabila melihat individu yang sudah berusia masih lagi gigih mencari pendapatan dengan mengumpul barangan terpakai untuk dijual bagi memperolehi duit.

Keluar kereta peron da terus beri duit

Dalam video tersebut, pada awalnya Asrul memak lumkan dia terke jut melihat pega wai atasannya t1ba2 keluar dari kereta peron da dan mena han warga emas itu.

Perkongsian murni tersebut tu lar dan mendapat perha tian ramai sehingga Laman Facebook Po lis Diraja Malaysia memuat naik kembali video berke naan.

Buat ramai se bak

Sehu bungan dengan perkongsian tersebut, rata2 warganet berasa seronok melihat contoh baik dari pi hak berku asa yang sentiasa pri hatin sesama manusia tan pa sebarang praju dis berkenaan agama, bangsa serta keturunan.

Semoga contoh tela dan yang murni ini menjadi penyebab lebih ramai lagi yang melakukan kebaikan di masa akan datang.Semoga sentiasa mendapat rezeki abam po lis.

Sumber:ohmymedia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!