Connect with us

#K.DUNIA

firast ibu tk prnh slah,”lbih baik mnjer1t,klau tk cov19 tk prnh slah ‘alamat'”

Published

on

firast ibu tk prnh slah,”lbih baik mnjer1t,klau tk cov19 tk prnh slah ‘alamat'”

Kec0h sebuah dewan dengan suara jeri.tan seorang perempuan secara ti.ba-ti.ba.Sekali dengar macam his.teria, jeri.tan yang begitu ku.at itu tu.rut kedengaran seperti wanita sedang mela.hirkan anak di bilik bersa.lin.

Namun jang.an sa.lah sang.ka, ia sebenarnya adalah jeri.tan seorang gadis ketika menerima sunt.ikan d0s pertama vaks.in Cov19 di sebuah pu.sat pemb.erian vak.sin (PPV).

Gadis berke.naan yang hanya mahu dikenali sebagai Azza Viviatie tk menyan.gka tind.akannya menje.rit ketika menerima vak.sin pada Ahad lalu sem.pat diraka.mkan sehingga t.ular.

Remaja berusia 17 tahun itu memberitahu, kej.adian berlaku di PPV Sook di Keningau, Sabah susu.lan kerajaan negeri memut.uskan untuk memul.akan pemb.erian vak.sin Cov19 kepada remaja berusia 12 tahun hingga 17 tahun pada 16 September.

“Saya memang dari kecil ta.kut dengan ja.rum sunt.ikan. Saya rela tk pergi ke kli.nik kalau ada raw.atan yang kena sun.tik.

“Tk sang.ka pula seorang rakan seko.lah yang ketika itu berada di ru.ang pemerh.atian selepas menerima sunt.ikan sempat merakamkan suasana dewan yang keden.garan jerit.an saya,” kata wanita itu.

jerit ppv 3

Azza berkata, dia ditem.ani bapa saudaranya ke PPV sebelum dibantu oleh beberapa sepupu yang merupakan petu.gas untuk uru.san vaksin.asi.

“Keluarga terutama mak tahu saya ta.kut jar.um sunt.ikan. Mak kata dia tk kis.ah kalau saya nak menj.erit atau mela.lak di PPV. Mak kata dia nak rakam saya kalau menje.rit nanti.

“Mak memang suka menyakat dan bergu.rau. Tapi saya tk pergi dengan mak, saya minta tolong pakcik hantarkan ke PPV sebab dia tak tahu saya tak.ut jar.um.

“Bila video dah vi.ral baru pakcik tahu yang saya sebenarnya tak.utkan ja.rum sunti.kan. Pakcik memang tk sang.ka sebab dia ingatkan saya bera.ni.

“Pakcik gelakkan saja masa dia tahu. Dia pesan jan.gan buat macam tu (je.rit) lagi,” ujarnya yang berasal dari Keningau.

Azza bagaimanapun menjelaskan bahawa jeri.tannya ketika menerima sun.tikan itu bukan dibuat-buat, sebaliknya untuk mere.dakan pera.saan gemen.tarnya.

“Saya je.rit sebab nak rele.ase perasaan masa tu. Memang saya ma.lu, tapi rasa kelakar pun ada sebab lawak sampai jeri.tan saya didengar satu de.wan,” tambahnya.

Walaupun ta.kut dengan jar.um sunt.ikan, remaja yang aktif bermain bola tampar itu bagaimanapun ti.dak sa.bar untuk melengkapkan sun.tikan d0s kedua vak.sin.

“Sebelum ini saya tk boleh masuk kedai sebab belum divak.sin. Bila pergi dengan mak, terp.aksa tunggu di lu.ar, memang fr.ust.

“Selain mengu.rangkan ris.iko jang.kitan Cov19, saya boleh masuk ke shopping mall bila dah lengkap vak.sin nanti. Har.apnya tk ramai orang dalam dewan kat PPV masa saya terima d0s kedua nanti,” ujarnya secara berse.loroh.

Dapatkan info2 terkini di SumberMaklumat,terima kasih.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!