Connect with us

#KEMALANGAN

“yg lnggr abang tu pngih dadh,dia tk hiravkn kami” – pengantin baru peng.san di hos.pital selepas tengok kea.daan suami

Published

on

“yg lnggr abang tu pngih dadh,dia tk hiravkn kami” – pengantin baru peng.san di hos.pital selepas tengok kea.daan suami

Ketika inai di jari masih belum hi.lang warnanya, pasangan pengantin baru ini diu.ji dengan heb.at.Baru 10 hari melay.ari alam rumah tangga, si suami cede.ra pa.rah kerana terli.bat dengan kema.langan jalan raya yang mengakib.atkannya terla.ntar sehingga kini.

Menu.rut Ummin Kalsom Ramli, suaminya, Mohd Irfan Mohd Remli, 25, ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah dari ke.dai milik sepupunya, sebelum motosikal yang ditung.gangi dilang.gar oleh sebuah kereta.

Aki.bat kema.langan tersebut, suaminya yang merupakan pekerja bagi sebuah syarikat penyelen.ggara.an jalan raya menga.lami lu.ka pa.rah di tangan kanan, keced.eraan pada tu.lang teng.kuk dan hampir 80 peratus ang.gota badan pada sebelah kanannya pat.ah.

Trag.edi tersebut berl.aku pada 4 Julai lalu, 10 hari selepas pasangan ini diijabka.bulkan pada 25 Jun.

Hampir tiga bulan berl.alu, namun segala-galanya masih jel.as terla.yar di hadapan mata wanita berusia 26 tahun ini.

“Saya mene.tap bersama ibu mentua di Bukit Panau, Tanah Merah, Kelantan. Malam tu sementara tunggu suami pulang, kami berse.mbang sampai.lah ke tengah malam. Selalunya bersembang tk sampai lew.at pun.

“Baru je nak letak kepa.la dekat ban.tal, saya dapat pang.gilan mengatakan suami kemal.angan. Teruslah kami berge.gas ke hosp.ital. Dalam perjalanan, macam-macam benda bermain dalam kepala tapi saya ha.rap keadaanya tk te.ruk.

“Tapi sebaik saja tengok dia depan mata dekat hos.pital, terus saya rebah dan pen.gsan. Dengan tangan kanannya yang pa.rah dan tu.buh berlu.muran da.rah. Tk sang.ka kecede.raannya tk seperti yang saya fik.irkan,” ujarnya yang senang disapa Ummin.

Menu.rut wanita ini, selepas tiga siri pembe.dahan dan rawa.tan, keadaan suaminya bertambah baik namun masih terl.antar sehingga kini.

Demi sayang, wanita ini berkata dia mengambil kepu.tusan untuk berhe.nti kerja bagi memberikan sepenuh perhatian sepanjang tempoh rawa.tan dan pro.ses pemul.ihan suaminya.

“Tk kerja sekarang, tapi InsyaAllah ada rezeki ke.lak ber.kat menjaga suami. Sebagai isteri, saya perlu ada di sisi suami untuk beri kata-kata sokong.an dan seman.gat kepadanya. Pernah beberapa kali dia d0wn dan se.dih sebab keadaannya tk sama macam dulu.

“Setiap kali itulah, saya akan pu.juk dan teg.askan yang saya tk akan tinggalkannya. Dia sa.kit, saya pun terasa sak.itnya. Ini uj.ian buat kami berdua dan biarlah hada.pi bersama-sama.

“Sememangnya kekan.gan yang kami hada.pi ketika ini adalah dari su.dut kewangan memandangkan kami berdua tk bekerja sekarang. Alhamdulillah ada kawan-kawan suami yang pemurah dan baik hati, keluarga dan orang terdekat yang pri.hatin.

“Cuma terki.lan sedikit apabila pi.hak di sana seolah-olah tk hirau keadaan kami sedangkan dia yang melang.gar dan dilap.orkan di bawah peng.aruh da.dah. Bab itu, saya hanya mampu serah kepada Allah,” ujarnya yang sebelum ini bekerja di stesen minyak.

“Hara.pan saya satu saja, nak tengok suami sembuh seperti dulu walaupun dok.tor kata mungkin ambil masa setahun lebih juga. InsyaAllah suami akan jalani pembe.dahan keempat pada November depan. Teruslah d0akan kami.

“Buat orang di luar sana, hat|1 memandu kenderaan, jadi pemandu berhe.mah dan jan.ganlah pentingkan di.ri hingga bahayakan nya.wa orang lain. Ingatlah mereka juga ada isteri serta keluarga,” katanya lagi.

Dapatkan indo2 terkini di Smbermaklumat,terima kasih.

Credit:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!