Connect with us

Agama

,Jika Tak Dapat Jawab Tak Layak Dapat Bantuan,Beri Bantuan Terhadap Orang Yang Dapat Bagi Jawapan Betul

Published

on

,Jika Tak Dapat Jawab Tak Layak Dapat Bantuan,Beri Bantuan Terhadap Orang Yang Dapat Bagi Jawapan Betul

Baru-baru ini, vir@l sebuah video memperlihatkan seorang lelaki berpakaian putih sedang memberi bantuan kepada golongan susah di tepi jalan.

Namun, apa yang mencvri perhatian netizen adalah tind@kan lelaki berkenaan did@kwa seperti sedang memberi ‘tazkirah’ dengan cara yang agak kas@r kepada golongan tersebut sebelum menghulurkan bantuan.

Beri ‘tazkirah’ dengan cara kasar

Bukan setakat itu sahaja, beliau turut bertanyakan soalan seperti berapa rukun iman, niat solat fardu Maghrib dan sebagainya. Siapa yang g@gal atau memberi jawapan salah seakan masih belum layak menerima bantuan.

Video berdurasi 1 minit itu telah dikongsi oleh saudara @NazrudinRahman menerusi akaun Twitter miliknya.

“Aku jijik dengan keangkuhan, terutama dari golongan ‘terpelajar’. Orang tengah kebulur, dia boleh bagi syarat kena silat? Kena jawab quiz agama sebelum mendapat bantuan? Ini salah. Astaghfirullah. Dimana hilangnya ikhlas dan perikemanusiaan,” tulis ciapan tersebut.

Menurut Nazrudin, dia berasa kesal dengan keangkuhan individu terbabit yang dianggap seperti tidak ikhlas dan tidak berperikemanusiaan.

Tambahan lagi, perbuatannya itu did@kwa seakan memalukan orang yang dalam kesvsahan

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen meluahkan rasa marah terhadap individu yang tidak dapat dipastikan identitinya itu.

Tak bagi pun takpe

Sehingga kini, identiti lelaki berjubah berkenaan serta lokasi kejadian tidak dapat dipastikan. Namun apa yang jelas, bantuan itu berunsur ‘peribadi’ seperti yang dimaklumkan olehnya dalam video tersebut.

Sudah baca artikel ini?Jangan lupa untuk like dan share ya,semoga memberi manfaat.

Sumber:ohmymedia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!