Connect with us

Uncategorized

“s4lahka sy nk mnolong orng yg brlainan agam4 dengan sy” – ada orang ckp ‘dh rvjuk ust4z ke nk tol0ng orng lain mudhkn tug4san semb4hyang

Published

on

“s4lahka sy nk mnolong orng yg brlainan agam4 dengan sy” – ada orang ckp ‘dh rvjuk ust4z ke nk tol0ng orng lain mudhkn tug4san semb4hyang

Tol0ng men0long dan sal1ng h0rmat mengh0rmati sesama jiran t4npa meng1ra kaum adalah antara amalan yang sering dit3kankan sejak kita masih kecil lagi.Hubvngan baik sesama tetangga ini bukan sahaja dapat melah1rkan masyarakat yang hidup aman sejahtera bahkan dapat memb3ntuk gen3rasi bert0leransi serta rajin memb4ntu antara satu sama lain.

Mal4ngnya perkongsian video seorang wanita mengenai tind4kannya menvmpangkan jirannya yang berbangsa H1ndu ke kuil tk terlepas daripada menjadi m4ngsa kom3n neg4tif daripada seg3lintir netizen.

Wanita yang berkongsi video tersebut Nadia Farilla Abdul Rahman, 28 berkata dia sedikit terk3sima apabila ada netizen yang mempers0alkan tind4kannya menvmpangkan jirannya yang dikenali sebagai Shaloo ke rumah ib4dat mereka.

“Jadi bila saya baca awal tu ada k0men neg4tif saya terus del3te, saya mal4s nak berb4has sebab Allah tahu n1at saya sek4dar men0long sesama manusia.

“Bila ada yang k0men dan tanya saya “Dah rvjuk ust4z ke sebelum tol0ng hantar orang ke kuil?” saya terus terk3sima,” cer1tanya yang membuat kepvtusan untuk del3te semua k0men neg4tif pada video tersebut.

Nadia memb4ntu menghantar jirannya Shaloo ke ku1l untuk bers3mbahyang

Mesra di panggil Nadia, gadis yang menetap di Klang, Selangor ini berkata video tersebut dirakam pada 11 Mac lalu.Katanya, dia baru pulang dari kerja apabila jirannya yang berusia 38 tahun tahun itu datang dan minta t0long untuk menghantarnya ke kvil.

“Malam tu Grab tk ada jadi saya memang tk banyak tanya saya terus setvju untuk hantarkan.

“Hari tu memang kavm India ada fest41al jadi memang mer1ah keadaan di kvil malam tu seb4b mereka ada up4cara semb4hyang.

“Dia pes4n pada saya hantar je cukup, dia akan balik jalan kaki, tapi atas fakt0r kesel4matan, saya tunggu juga sehingga dia selesai semb4hyang,” katanya sambil menambah jam ketika itu menunjukkan sekitar jam 10 malam.

Jelasnya, jarak diantara kvil dan rumah mereka agk j4uh iaitu sekitar tiga kilometer, jadi tk mungkin dia akan membiarkan Shaloo berjalan pulang seorang diri.

“Masa balik tu dia rncak berc3rita tentang apa yang berl4ku di kvil dan waktu semb4hyang mereka pada malam itu.

“Lepas tu dia ucap terima kasih sebab t0long dia,” katanya.

Nadia yang bek3rja sebagai jurvkur bah4n berkata mereka sekeluarga sememangnya rapat dengan Shaloo yang tinggal send1rian.

“Mak selalu maskkan nasi dan lauk untuk dia sebab dia tinggal seorang.

“Kami berdua memang rapat macam kakak dengan adik,” katanya.

Dapatkan info2 terkini di SumberMaklumat,terima kasih.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!