Connect with us

#SEMASA

“ramai mak angk4t smbut sma dia” – gvru kngsi pngalaman cem4s di sek0lah dimana smbvt bay1 yg dlhirkn di skolah trsebut

Published

on

“ramai mak angk4t smbut sma dia” – gvru kngsi pngalaman cem4s di sek0lah dimana smbvt bay1 yg dlhirkn di skolah trsebut

Pengal4man berh4rga dan tkkan dapat lupa sampai b1la2 hari ni buat semua w4rga SK Rantau Panjang.Jadi bid4n terjvn beramai2 sambvt Pemb4ntu Pengvrusan Muris (PPM) saya bers4lin dekat k3las prasek0lah.Menvrut perkongsian Cikgu Norazura, PPM tersebut secara t1ba2 memberitahu terasa seperti nak bers4lin. Namun diseb4bkan Ambvlans l4mbat t1ba, mereka terp4ksa meminta bantvan pengawal keselamatan wanita untuk meny4mbut bayi tersebut.

Tambahnya lagi, mereka s3mpat mem4ndikan b4yi sebelum ambvlans dan jurvrawat tib4.Tunggu ambvlan dan nvrse sampai untuk pot0ng t4li pvsat dan kelvarkan uri…sementara tu kami mand1kan dan cuci b4by…pakai je b3sen apa yang ada Ambvlans pulak l4mbat…ppm dah j3rit2 tk t4han sak1t, lepas tu air ketvban pulak dah p3cah, memang tk boleh tunggu dah n1dia kata baby nak kluar sangat dah….berl4ri saya dan cikgv lain tanya satu skolah siapa boleh sambvt b4by, saya tk ber4ni.

Mvjur ada makcik gvard dan PT saya yang c0ol ni t0long, saya duduk seb3lah b4ntu…memang berd3bar bila tengok kep4la baby dah keluar, m1ntak ppm cvba pvsh Alhamdvlillah mudah sang4t b4by keluar.T4mbahnya lagi, mereka s3mpat mem4ndikan b4yi sebelum ambvlans dan jurvr4wat t1ba.

Tvnggu ambvlan dan nvrse sampai untuk pot0ng tal1 pusat dan keluarkan ur1…sementara tu kami mand1kan dan cvci b4by…pakai je besen apa yang ada.Kej4dian seperti ini pertama kali berlaku di sek0lah mereka dan kebanyakkan yang menunggu tk sab4r untuk mel1hat bayi ini. Tambahnya lagi, b4yi perempuan itu s3mpat di iq4mat oleh Ustaz yang juga merupakan gvru di sek0lah tersebut.

Puas pvjuk baby kelvar dekat hosptal tapi dia nak jugak kat sur4t ber4nak tulis tempat l4hir SK Rantau Panjang, Tk sabar nak pergi sek0lah…sem0ga memb3sar jadi anak yang pand4i.Ramai mak2 angkat yang sambut d1a hehe…cikgv2 lelaki dan gvru besar pun k4lut satu sek0lah dah macam b1ni diorang nak ber4nak.

Dapatkan info2 terkini di SumberMaklumat,terima kasih.

Sumber:MajalahPama

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!