Connect with us

#SEMASA

nas1b baik bntuan cpat smpai,adik trvnci di bilik p3mbed4han

Published

on

nas1b baik bntuan cpat smpai,adik trvnci di bilik p3mbed4han

Siapa yang tk p4nik t1ba2 mend3ngar jer1tan dan tang1san seorang kanak2 di sebuah hent1an Rehat dan Rawat (R&R) di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS).Ter1akan yang berl4ku pada siang hari mencvri tumpvan pengvnjung R&R, disebabkan seorang kanak2 perempuan yang terkvnci di sebuah bilik pers4linan.Ibu savdara kepada kanak2 itu, Nur Athirah Mohd Mokhtar berkata, ins1den berl4ku di R&R Sungai Perak arah selatan di Kuala Kangsar, Perak ketika dalam perjal4nan pul4ng ke Kuala Lumpur selepas bercvti bersama kelvarga di Pulau Pinang, kira2 6.45 petang Isnin lalu.

Wanita berusia 25 tahun itu memb3ritahu, ketika itu dia bersama kakak dan seorang sepvpunya ke svrau di R&R itu untuk menvnaikan s0lat j4mak, pada masa sama membawa anak saudaranya yang dik3nali sebagai Teja bervmur setahun untuk m4ndi.

“Awal2 lagi dia dah masuk bilik tu 2 kali. Jadi sepupu l3tak pengh4dang di pintu bilik kerana b1mbang dia tvtup pintv d4ri dalam,” katanya.

Athirah berkata, dia bersama keluarganya dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas bercuti di Pulau Pinang sebelum kej4dian berl4kuKetika sedang meng4mbil tvala dan s4bun, Athirah yang berasal dari Kuala Krai, Kelantan berkata, anak saud4ranya sekali lagi masuk ke bil1k ters3but dan menvtup pintu.”Saya pvn berl4ri untuk pvlas t0mbol pintu nk buka. Kemvdian saya dengar bvnyi dah ada orang t3kan l0ck pada t0mbol p1ntu sehingga terkvnci.

Lebih dikenali sebagai Teja, anak saudara Athirah berusia setahun

Menvrut anak ke-3 daripada empat beradik itu, dia kemvdian berg3gas untuk mend4patkan b4ntuan daripada petvgas di R&R bagi mengelvarkan anak saudaranya.

“Sebelum tu saya pergi minta bantvan di luar surau dan tern4mpak ada kunci di svrau. Kami cuba bvka tapi bukan kunci untuk pintu bilik tu.

“Kami tk suruh dia buka sebab t0mbol tu agak tinggi juga sebab dia perlu j1njit kaki masa nak tekan l0ck tu. Jadi anak saudara tk pandai nak pvlas sendiri t0mbol p1ntu,” katanya.

Tambah Ath1rah, anak saudaranya terper4ngkap di dalam bilik pers4linan selama 10 minit sebelum berjaya dikelvarkan dengan bantvan petvgas di R&R.

Athirah bersama anak saudaranya Teja

Dalam kead4an yang t3gang itu, d4kwanya kvnci bilik pers4linan tk ditemui menyebabkan petvgas perlu menggvnakan cara lain untuk meng3luarkan anak saudaranya.Athirah yang merup4kan penj4wat aw4m berkata, mvjur terdapat ru4ng di bah4gian atas bilik pers4linan, sekali gus memvdahkan petvgas memb4ntu mengelvarkan anak saudaranya.

“Tapi anak saudara jer1t mak1n kvat selepas dia t3ngok ada abang yang p4njat atas tu untuk sel4matkan dia. Anak saudara takvt dengan lelaki yang tk dikenali.

“Kami juga r1sau kat abang tu sebab dinding agak tinggi untuk t3rjun ke l4ntai. Alhmdulillah, semuanya baik-baik dan anak saudara dapat dikeluarkan dari b1lik itu,” katanya.Berkongsi pengal4man di R&R, Athirah menas1hatkan semua p1hak supaya sentiasa mem4ntau anak2 k3cil dan perlu bert3nang sekiranya berl4ku kej4dian sevmpama itu.

“Bila kej4dian seperti ini berl4ku mak ayah j4ngan terl4lu panik, kena bert3nang sebab masa tu baru k1ta b0leh berfik1ran dengan w4ras untuk menyel3saikan mas4lah.

“Kalau suami isteri bawa anak untuk s0lat… s0lat secara berg1lir. Jangan percaya anak boleh duduk diam dan tk buat benda buk4n2 bila kita t3ngah s0lat. Kena p4ntau,” katanya.

Dapatkan info2 terkini di SumberMaklumat,terima kasih.

Sumber:mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!