Connect with us

isu semasa

D0ktor Buat Video Call Bagi Saya Bercakap Dengan Dia,Saling Minta Maaf Sebelum Dia ‘ditidurkan’.

Published

on

D0ktor Buat Video Call Bagi Saya Bercakap Dengan Dia,Saling Minta Maaf Sebelum Dia ‘ditidurkan’.

BAHAGIA bersama hingga ke akh1r h@yat sudah menjadi impian bagi setiap pasangan yang sudah berkahwin, namun tiada siapa tahu akan ketentuan-Nya. Apa yang pasti, walau sebesar mana pun ujian termasuklah keh1langan pasangan hidup, kehidupan tetap perlu diteruskan.

Itulah yang perlu dilalui Nik Muhammad Ariff Mohd Nazili, 29, yang sekelip mata kehil@ngan isteri dan anak pertamanya disebabkan Cov1d-19. Nik Muhammad Ariff berkata disebabkan pekerjaannya sebagai pemandu lori, dia sebelum ini duduk berasingan dengan isterinya, Nurul Nasrin Jasni, 25, seorang suri rumah dan tinggal bersama ibu bapanya di Parit Raja, Batu Pahat, Johor.

“Arw4h isteri saya mengandung dah masuk enam bulan, tetapi disebabkan kerja saya terpaksa duduk asing sementara. Lagipun dia tak boleh bawa motor dan kereta, lebih baik dia tinggal bersama ibu bapanya.

“Ada satu hari tu, dia beritahu tak sedap badan, lenguh dan sesak nafas tapi saya fikir biasalah orang mengandung.. saya pun tak syak dia akan positif Cov1d-19. Tapi makin lama, dia asyik mvntah dan cakap pada saya nak pergi hospital untuk buat pemeriksaan lanjut,” katanya yang tinggal di Kampung Minyak Beku, Batu Pahat.

Dia yang lebih mesra disapa Ariff berkata, pada awalnya doktor memberitahu isterinya terpaksa ditahan di Hospital Sultanah Nora Ismail, kerana svspek dem4m d3nggi tetapi apabila keputusan uj1an cal1tan Cov1d-19 keluar menunjukkan dia positif.

“Dia beritahu saya sambil menangis, yelah fikir anak dalam kandungan lagi. dia terlalu risau. Saya cuba pujuk dia, tapi masa tu dia dah mula batvk-batvk. Selera makan masih ada.. cuma bila dapat tahu positif terus kena tukar w4d.

“Keadaannya semakin tervk sampai batuk keluar kahak ada ketulan d4rah. Dokt0r maklumkan nak buat CT scan, walaupun ber1siko sebab kes4n radi0aktif tinggi bagi saya yang penting pada masa tu cuma nak selamatkan ny4wanya.

“Tapi apa kan daya virvs tu dah ser@ng parv-parv sampai isteri tak boleh bernafas, terlalu kuat. jadi d0ktor buat video call bagi saya bercakap dengan dia, saling minta maaf sebelum dia ‘ditidurkan’.

Selepas memerlukan untuk melakukan CT scan, Ariff isi anak dalam kandungan yang dikeluarkan dengan cara ca3sarean kerana menurut d0ktor peluang untuk simpanan isteri tersayang masih ada.

Lima hari kemudian menjadi hari yang tidak dapat dilupakan bagi Ariff di mana anak sulungnya Nik Muhammad Adzriel ‘pergi’ namun dia tabah dengan ujian yang dihadapi. “Anak saya sempat dilahirkan, dan hidup selama enam jam sahaja.

Pihak h0spital beritahu anak saya negatif Cov1d-19, jadi saya boleh tuntut jen@zahnya macam biasa. Maknanya, boleh kebvmikan seperti biasa.

Ariff memerlukan akur dan menerima ketentuan llahi bahawa degvpan j4ntung isterinya telah berhenti buat selama-lamanya. Dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Minyak Beku dengan rumah Ariff, pusara anak dan isteri menjadi pengubat rindu buat sendiri.

“Sekarang sedih tu masih ada, tapi bila ada kawan- kawan beri sokongan tanya khabar, kawan arw@h juga ada tanya khabar ia beri sedikit kekuatan untuk saya selain saya kena reda.” Saya tak minta benda ni jadi, ini adalah kem@tian orang yang paling dekat dengan saya. Sebelum ni hanya saudara terdekat jadi tidak begitu terasa, tapi sekarang ini terjadi pada orang yang saya paling sayang, “katanya.

Ariff turut mengingatkan orang ramai bahawa wab@k ini boleh menj@ngkiti orang sahaja, tidak kira sama ada waktu sihat dan sak1t. selalu arahan arahan kerajaan dan kekal berada di rumah.

Sudah baca artikel ini?jangan lupa untuk like dan share,Semoga memberi manfaat.

Sumber:cempedakcheese

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!