Connect with us

#K.SEDIH

2 Kali Dapat ʙᴇɴᴄᴀɴᴀ ‘Keguguran’,Pasang SuamiIsteri Tabah ‘pemergian’ Anak Selepas Dilahirkan

Published

on

2 Kali Dapat ʙᴇɴᴄᴀɴᴀ ‘Keguguran’,Pasang SuamiIsteri Tabah ‘pemergian’ Anak Selepas Dilahirkan

ketetapan hakiki, j0doh, ajaI dan m4ut di tangan tuhan. Kita sebagai hambanya perlu menerima dengan hati yang terbuka kerana tiada siapa yang mampu menid4kkan takdir Allah.

Kehadiran cahaya mata dalam kehidupan pasangan suami isteri sudah tentu melengkapkan lagi sesebuah rumah tangga yang dibina malah ianya juga membawa keceriaan pada ibu bapanya.

Sama juga dengan kisah yang tular baru-baru ini dimana se0rang ibu kehiIangan anaknya, Ayyash oleh kerana mengaIami k0mplikasi dari usia kandungan 21 minggu mencuri perhatian ramai.

Difahamkan, wanita cekal ini telah mengaIami kegvguran selama 2 kali sebelum ini dan pem3rgian Ayyash membuatkannya berasa amat se.dih kerana dia benar-benar menginginkan zuriat.

“Tarikh keramat buat ibu. Sepatutnya Ayyash di lahirkan. Namun, Allah sebaik baik perancang. Pada usia kandungan 29 minggu Ayyash lahir kerana ibu mengaIami k0mplikasi dari usia kandungan 21 minggu lagi. Kuat anak ibu, Ayyash ”

“Dari usia kandungan 21 minggu, doktor sahkan air ketuban ibu kering sehingga di tahap bah4ya. Oleh kerana kandungan terlaIu awal, doktor beri kata putus gvgur buat ibu.

“2 bulan ibu di tahan di dalam w4d kerana takut kegugvran. Namun Allah lebih mengetahui. Ayyash tersangat lah kuat sehingga mampu bertahan sehingga 29 minggu.”

“Pada usia kandungan 29 minggu, ibu memgalami c0ntraction dan tanda tanda bersaIin. Ibu terp4ksa di bius tidur dan di ce4ser kerana epidural tidak berkesan pada ibu dan kedudukan Ayyash yg s0ngsang pd ketika itu.

“Selepas melahirkan ibu tk dapat dengar pun suara Ayyash sbb ubat bius masih ada dlm bdn.”

“Masa ni, dokt0r dah bagitau babah keadaan Ayyash yg sgt lemah walaupun dah diberikan 100% 0ksigen.

“Babah azankan Ayyash dlm keadaan yg teramat se.dih sbb babah tau ibu nak sgt anak lepas 2 kali kegvguran.

“Masa on call babah langsung tk cerita keadaan Ayyash. Babah cuma ckp yg rupa Ayyash mcm ibu.”

Dalam masa yang sama, d0ktor juga memaklumkan bahawa anaknya itu tidak dapat bertahan lama di dunia oleh kerana p4ru-p4ru sebelah kiri tidak dapat berkembang aklbat terlalu lama berada dalam rahim si ibu yang tiada air ketuban ketika itu.

Perkongsian yang tular di laman Faceook:

“Esok tu p4kar kanak kanak nk jmpa ibu. Ibu yg tk tau apa apa rasa excaited nk jmpa anak ibu. Sampai nicu, ibu tk nampak perbezaan anak ibu dgn 0rang lain sbb Ayyash c0mel sgt.

“Ibu dtg dekat Ayyash ibu huIur jari ibu, Ayyash gengam walaupun tk erat sbb sendi Ayyash semua dah lemah.

“Bila ibu ckp dekat Ayyash, syg ibu datang ni, Ayyash terus senyum dan tahap oksigen Ayyash naik.

“Tp bila doktor dtg and bgitau ibu yg Ayyash tk boleh survive sebab terlalu lama duduk dlm rahim ibu yg tkde air ketuban sampai paru paru belah kiri tk dpt berkembang. Ibu rasa nk jatuh terduduk.”

“Masa ni doktor minta ibu bagi kata putus utk keep on cpr bila oksigen drop or bgi Ayyash pergi dengan tenang. Ibu minta doktor tunggu babah dtg utk buat keputusan.

“Masa ni oksigen Ayyash tiba tiba drop. Semua doktor dtg buat cpr, ibu tengok keadaan Ayyash yg kcik tp ditekan tekan sbb nk bagi cpr. Terus luluh hati ibu.

“Bila babah sampai ibu terus ckp biarlah anak kita pergi dgn tenang. Doktor hentikan mesin oksigen dan benarkan ibu dan babah tengok Ayyash pergi.

“Allahuakhbar tenang sgt keadaan awk masa tu sayang. Tkde sikit pun kesakitan yg awk tunjuk.

“Tepat pukul 11.15 am, Allah ambil nyawa Ayyash, anak syurga ibu dan babah. Semoga awk tenang di syurga bersama abang abang awk ya sayang. Tunggu ibu dan babah di pintu syurga”

TELEGRAM INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

GROUP WHATSAAP INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

Group Facebook Baharu : https://www.facebook.com/groups/535558540835275

Sertai kumpulan untuk mendapatkan info2 terkini dari KAMI.Terima kasih.

Sumber:CoretanNasihat Via YoY

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!