Connect with us

#K.DUNIA

ibu pemuda viral kongsi peribadi mulia anak,tular beri warga emas selipar ketika perjalanan pulang

Published

on

ibu pemuda viral kongsi peribadi mulia anak,tular beri warga emas selipar ketika perjalanan pulang

Sejak semalam, tular di media sosial berkenaan satu video yang dikongsi pengguna TikTok dikenali sebagai @judedina_ yang memaparkan kebaikan seorang pemuda bermotosikal yang sanggup menanggalkan selipar di kaki dan memberikannya kepada warga emasi di tepi jalan.

Video tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata memuji tindakan mulianya dalam meny4ntuni insan kur4ng bernasib baik.

Anak memang insan yang cukup baik

Susulan daripada itu, ibu kepada pemuda viral tersebut dikenali sebagai Nor Zabedahbeth Beth telah berkongsi sisi baik anaknya dengan menyifatkan pemuda itu sebagai anak yang sangat menyenangkan.

Dia sangat bersyukur kerana dikurniakan anak yang sangat baik kerana semasa mengandungkannya, dia langsung tidak mengalami alahan. Tak hanya itu, pemuda bernama Zulfikar Khatami itu juga tidak masuk sekolah tadika kerana masalah kewangan namun cepat belajar ketika sudah berada di tahun satu alam persekolahan.

Tak segan pun peluk cium ibu

Nor Zabedah turut berkongsi gambar-gambar bersama anak bujangnya selepas mendapat permintaan ramai yang ingin melihat wajah pemuda berhati mulia itu.

Menurut wanita terbabit lagi, anak tersayang memang sangat rapat dengan keluarga dan gemar memeluk serta mencium ibunya.

Sangat penyayang dan suka gembirakan orang lain

Ibu kepada pemuda yang viral ini menambah yang anaknya memang seorang yang sangat penyayang, baik kepada yang muda atau yang tua.

Dia sangat suka membantu orang lain dan membuatkan sesiapa gembira walaupun dia sendiri kekurangan.

Akak berjaya didik anak jadi insan berguna

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, ramai yang meninggalkan komen memuji didikan yang diberi sehingga menjadikan seorang anak muda yang sangat prihatin dengan insan sekeliling.

Ada juga yang berseloroh mahu menjadikan Zulfikar sebagai suami dengan memanggil Nor Zabedah sebagai ‘ibu’ merujuk kepada panggilan buat mertua.

TELEGRAM INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

GROUP WHATSAAP INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

Group Facebook Baharu : https://www.facebook.com/groups/535558540835275

Sertai kumpulan untuk mendapatkan info2 terkini dari KAMI.Terima kasih.

Sumber:Ohmymedia Via @judedina_, @bethrichbeauty, FB Nor Zabedahbeth Beth

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!