Connect with us

#K.DUNIA

Seorang ᴅᴜᴋᴜɴ dedah lakaran makhluk yang ‘buat2’ ustaz kazim,banyak pendapatorang,pendapat korang bagaimana?

Published

on

Seorang ᴅᴜᴋᴜɴ dedah lakaran makhluk yang ‘buat2’ ustaz kazim,banyak pendapatorang,pendapat korang bagaimana?

Sebelum ini, Ustaz Kazim telah mendedahkan keadaan dirinya yang dipercayai terkena sihir dan mengatakan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya untuk meminta maaf kerana menyihir dirinya.

Susulan itu, tular video TikTok @official_neopawangdiraja dimana dia membuat pendedahan berkenaan orang yang menyihir Ustaz Kazim. Menerusi video tersebut, dia telah melukis 4 individu berbeza yang menyihir Ustaz Kazim dengan

Sosok yang pertama ialah seorang wanita bertudung dan didampingi oleh makhluk berupa hantu pocong bermata hijau, manakala sosok kedua ialah seorang lelaki berkopiah menggunakan barang sihir seperti rambut, jarum dan tisu peluh mangsa.

Bagi sosok ketiga pula ialah seorang dukun dari Indonesia dimana mempunyai lembaga hitam sebagai lembaga suruhannya dan sosok keempat ialah seorang dukun asli yang menggunakan katak dan jin harimau belaannya.

Menurut lelaki tersebut, dia tidak mengenali individu-individu yang dilukisnya dan tidak berniat untuk menuduh mana-mana pihak. Tambahnya, lakaran yang dikongsikan adalah sebuah lakaran ghaib yang terhasil daripada gerak yang Maha Kuasa.

Perkongsian tersebut telah meraih perhatian orang ramai dan rata-rata netizen berasa terkejut dengan perkongsian tersebut. Malah, ada juga segelintir netizen mempersoalkan kebenaran pada lukisan tersebut.

Akan tetapi, ada juga netizen mengatakan bahawa cara perubatan seseorang itu berbeza dan mungkin lelaki itu memang memang boleh melihat benda ‘ghaib’ tersebut.

Tidak hanya itu, segelintir netizen juga mendoakan agar kesihatan Ustaz Kazim kembali pulih dan kesemua sihir berjaya dibuang. Di akhir video, lelaki tersebut menasihati orang ramai agar sentiasa berwaspada dengan sesiapapun.

Orang jumpa gambar saya di tempat rawatan bomoh Thailand” Ustaz Kazim dedah ada orang kata dia mungkin terkena sihir ‘puru katak’

Penyakit misteri yang dialami oleh Datuk Mohd Kazim Elias atau lebih mesra dipanggil Ustaz Kazim Elias (UKE) seperti yang didedahkan beliau sebelum ini, telah mengundang rasa simpati ramai.

Berdasarkan perkongsian video terbaru di Facebook, Ustaz Kazim berkata, beliau kini sedang dalam usaha mencari individu di Thailand yang menjadi ‘punca’ kepada keadaan yang dialaminya itu.

”Sahabat saya dari Thailand dah sampai dua hari lepas, jadi kita nak cari orang di Thailand yang disebut berkali-kali yang orang jumpa gambar saya di tempat rawatan dia,” katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa beliau sanggup membayar berapa yang diminta demi kembali menjadi sihat semula.

”Nak pujuk dia supaya buangkan sihir dia supaya dengan izin Allah tak ada sihir lagi, berapa ribu nak pun kita bayar lah pada bomoh tadi untuk tarik balik apa yang dia buat,” katanya.

Kesan daripada kena sihir, Ustaz Kazim mendakwa bahawa luka muncul di bahagian wajah dan badannya selain wajahnya turut menjadi hitam dan tangan serta kaki turut mengecil.

”Dekat muka dah jadi hitam, kaki saya mengecil tangan saya pun mengecil, yang besar hanya perut sahaja sebab tu ramai orang kata (Ustaz Kazim) kena sihir puru katak,” katanya.

”Jadi, kena sihir daripada katak macam tuan-tuan tengok katak tu macam tu lah kaki katak jadi kecil, tangan katak kecil yang besar hanyalah perut, itulah saya,” katanya.

Tambah beliau, darah juga keluar di bahagian tubuhnya akibat penyakit tersebut.

”Dia jadi luka ikut suka, duduk saja-saja dia keluar darah meleleh, darah satu badan,” katanya.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan mengenai isu gambar yang dimuat naik sebelum ini di mana telah mencetuskan kontroversi ramai.

Gambar tersebut dikatakan sekadar kesan makeup oleh juru solek dan bukan penyakit seperti yang didakwa oleh beliau.

”Takkan saya nak tunjuk benda aurat saya dalam Facebook, benda tu aib pada saya, kebetulan (juru solek) buat pada lengan saya (untuk filem) jadi saya masukkan,” katanya.

Jelas beliau, kesan daripada penyakit tersebut muncul pada bahagian perut dan peha yang tidak boleh didedahkan kepada umum.

”Takkan saya nak tunjuk keadaan di perut saya, di peha saya, hanya orang yang dekat sahaja yang tahu, anak-anak dan isteri.

”Ini bukan benda tipu cuma saya sorok pada orang, benda yang tak boleh disorok di muka jadi di muka ini penuh dengan foundation,” katanya.

TELEGRAM INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

GROUP WHATSAAP INFO BANTUAN, KERJA KOSONG DAN ISU SEMASA

Group Facebook Baharu : https://www.facebook.com/groups/535558540835275

Sertai kumpulan untuk mendapatkan info2 terkini dari KAMI.Terima kasih.

Sumber:SD Via khabar24media

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!