Connect with us

Motivasi

Untuk Teruskan Kehidupan Beliau Sanggvp Pergi Rumah Ke Rumah Untuk Mencari Duit Atas Keihklasan Pemberi,Dia Hidup Dalam Hutan

Published

on

Untuk Teruskan Kehidupan Beliau Sanggvp Pergi Rumah Ke Rumah Untuk Mencari Duit Atas Keihklasan Pemberi,Dia Hidup Dalam Hutan

Tak dinaf1kan lagi, ramai yang terk3san dengan kris1s pand3mik COV1D-19 yang mel@nda negara sejak tahun lalu. Ada yang hil@ng sumber pendapatan dan terp@ksa kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang untuk meneruskan hidup.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang mem1kul. Begitulah seperti perkongsian video daripada seorang netizen @sisrose77 yang memaparkan kisah seorang pemuda sanggvp mengutip s@mpah dari rumah ke rumah demi men@nggung hidup.

Setiap hari datang tolong buang s@mpah

Menerusi video pendek di aplikasi TikTok itu, pemuda tersebut dikatakan datang setiap hari untuk menolong para penghuni perumahan berkenaan bagi sesiapa sahaja yang memerlukan bantuan membvang s@mpah.

Dari segi upah pula, pemuda itu tidak meminta jumlah tertentu namun cukuplah atas keikhlasan pemberi dalam bentuk duit atau makanan.

Tinggal dalam hutan selepas dih@lau dari rumah sewa

Dalam pada itu, wanita itu turut mend3dahkan bahawa pemuda itu tinggal di dalam hutan di tepi kawasan perumahan berkenaan, setelah dih@lau oleh pemilik rumah sewanya.

Disebabkan k0s hidup yang semakin meningkat dan pendapatan terjejas, dia tidak dapat membayar duit sewa rumah itu.

Sebagai inisiatif meneruskan kehidupan, dia nekad untuk menolong penduduk perumahan itu membvang samp@h walaupun upah yang diterima sekadar cukup untuk meng@las perut yang lapar.

Bagaimanapun, adalah tidak diketahui latar belakang dan kisah hidupnya tetapi perkongsian tersebut membuatkan kita berfikir setiap kali kita rasa diri svsah, masih ramai lagi yang lebih sus@h dari kita.

Sudah baca artikel ini?Jangan lupa untuk like dan share ya,terima kasih,semoga brmanfaat.

Sumber:OMM

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!