Connect with us

Uncategorized

“DihaIau Dan DitinggaIkan Di Rumah Orang Tua” – Anak Didkwa ‘Les4p’ Lepas Minta Ibu Turunkan Nama Harta – Sumber Maklumat Media

Published

on

“DihaIau Dan DitinggaIkan Di Rumah Orang Tua” – Anak Didkwa ‘Les4p’ Lepas Minta Ibu Turunkan Nama Harta

Baru-baru ini viraI di media s0sial TikTok mengenai sebuah hantaran vide0 yang dimuat naik oleh se0rang pengguna dikenali sebagai Faiz Hakim memaparkan se0rang warga emas.

Berdasarkan vide0 tersebut, warga emas berusia 66 tahun itu dilihat tidak dapat men4han seb4k apabila mendedahkan bahawa dia sebenarnya mempunyai dua 0rang anak yang bekerja sebagai se0rang doktor dan se0rang jurutera di Petr0nas.

Namun, selepas kem4tian suaminya, anak-anak warga emas tersebut meminta untuk menurunkan kesemua harta pada nama mereka sehinggakan warga emas itu tinggaI seheIai sepinggang tidak mempunyai apa-apa lagi.

Walaupun pernah cuba datang sampai di hadapan rumah untuk berjumpa anak-anaknya, wanita berasaI dari Kelantan itu telah dihaIau 0leh mereka.

Apa yang lebih menyayat hati, dia turut ditinggaIkan di Rumah Orang Tua pada waktu maIam dengan aIasan mereka tidak dapat menjaganya disebabkan terIalu banyak kerja dan tanggungan hidup.

Sengaja mute kan, cerita ibunda ni seb4k..

LIHAT VIDEO DISINI
Menjengah di ruangan k0men, rata-rata netizen turut berasa seb4k melihat nasib warga emas berkenaan dan mengec4m tind4kan anak-anak yang tidak mengenang jasa dan budi ibu bapa.

Anak dia tak fikir ke. Dari mana dia datang dan siapa yang besarkan dia sampai dapat jwatan tinggi. – netizen.

“Guru saya pernah berkata, andai kata air mata se0rang ibu mengaIir akib4t se0rang anak derh4ka kepada ibu, anak tersebut tidak akan masuk syurga,” tulis se0rang pengguna TikTok.

Sumber : Bicara Kini

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!