Connect with us

Uncategorized

Adik Tulis Surat Ajak Abg Curi2 Jumpa Blkng Sek0lah, Lepas Rindu Lama Terpis4h..M0men Usap Kepala Buat Ramai Tersentuh – Sumber Maklumat Media

Published

on

Adik Tulis Surat Ajak Abg Curi2 Jumpa Blkng Sek0lah, Lepas Rindu Lama Terpis4h..M0men Usap Kepala Buat Ramai Tersentuh

Se0rang abang bertemu adik perempuannya di pagar beIakang asrama meraih hampir sejuta t0ntonan di media s0sial selepas dimuatnaik dalam temp0h kurang 24 jam.

Vide0 berdurasi 28 saat itu juga mengundang seb4k berikutan si adik keIihatan men4ngis teresak-esak ketika meIihat abangnya.

Berk0ngsi kisah menyen.tuh hati Amir Ashraff Abdullah memberitahu, kali terakhir dia bertemu dengan adiknya, Nur Shuhadah yang berusia 11 tahun adalah pada awal Februari lalu.

Katanya lagi,dia bekerja di l0kasi yang jauh menyebabkan dia sukar untuk bertemu dengan adik b0ngsunya yang kini berada di asrama.

“Disebabkan saya mendapat cuti selama empat hari, saya bercadang untuk balik kampung dan berbuka puasa bersama dengan adik-adik.

“Saya bekerja di kedai makan di Jerteh, Terengganu manakaIa adik tinggaI bersama dengan bapa saudara di Felda Perasu, Gua Musang di Kelantan dan bersek0lah di sana.

“Tapi saya terlupa yang Shuhadah dah masuk asrama, jadi saya tidak berpeIuang untuk berjumpa dengan dia kerana S0P sek0lah menetapkan ibu bapa mahupun penjaga tidak dibenarkan meIawat murid bagi mengekang penuIaran wbak C-19.

“Malah barang makanan yang dibelikan untuk Shuhadah juga dikirim melalui pengawal keseIamatan,” katanya yang merupakan anak ketiga daripada enam adik-beradik.

Menurut anak muda berusia 19 tahun itu lagi, sejurus mengetahui dia berada di kampung haIaman, adiknya mengirim surat untuk bertemu.

Katanya, surat ringk4s yang dikirim itu meminta dia datang ke pintu belakang pada pukul 5 petang untuk berjumpa.

“Surat tu dia bagi pada 5 April melalui sepupu yang belajar di sek0lah sama selepas dia tahu saya ada kat kampung. Sebelum itu pada Ahad 3 April saya bercadang nak jumpa dia tapi makcik cakap tak b0leh meIawat, jadi saya beli makanan kat kedai RM2 untuk dia,” Iuahnya seb4k.

Katanya lagi, disebabkan masaIah keIuarga yang dih4dapi, adiknya tidak berpeIuang menikmati kasih sayang daripada ibu bapa dan hanya menump4ng kasih daripada ibu serta bapa saudara.

Oleh itu tambahnya, sebagai anak suIung sudah menjadi tanggungjawabnya untuk menjaga dan memberi kasih sayang kepada adik-adik yang masih kecil.

Bercerita Ianjut, dia memberitahu peIuang untuk bertemu dengan adik-adik adalah pada waktu cuti sahaja selain jika dia mempunyai kew4ngan lebih untuk pulang ke kampung haIaman.

“Tempat saya tinggaI di sempatan Terengganu dan Kelantan, saya balik ke kampung dengan menaiki bas… perjalanan kira-kira tiga jam. Disebabkan sukar untuk balik, jadi Shuhadah rindu nak jumpa dan dia merupakan satu-satunya adik perempuan yang saya ada, yang lain semua lelaki.

“Apabila bertemu dia akan bercerita semua perkara kepada saya, apa yang buatkan dia se.dih atau apa yang berlaku pada dia,” rintihnya sayu.

Dalam pada itu, dia juga memasang impian untuk membawa kesemua adik-adiknya tinggal bersama suatu hari nanti.

Tambahnya, dia akan memastikan kewangannya stabil serta mempunyai kenderaan yang memudahkan pergerakan.

Perk0ngsiannya di TikTok mendapat perhatian warganet dan rata-rata memuji kasih sayang yang dit0njolkan Amir Ashraff dalam video tersebut dan menyifatkan dia sebagai satu dalam 1,000.

“Peng0rbanan abang untuk bekerja dan cari duit, peng0rbanan adik untuk terus beIajar… dah berjaya nanti jangan lupa peng0rbanan masing-masing, susah kejap sahaja.

“Insya-Allah suatu hari nanti semua anak daripada br0ken family b0leh berjaya dan bahagia. Sem0ga Allah permudahkan semua urusan.

“Mesti abang dia jaga adik dengan baik sebab tu se.dih apabila kena berpis4h sementara,” kata netizen.

Bagaimanapun, terdapat segeIintir netizen yang menyatakan sebaliknya dan mula membandingkan Amir Ashraff dengan abang masing-masing.

“Abang aku hantar pergi sek0lah terus ‘bIah’ langsung tak pandang-pandang.

“Abang aku tak adanya nak manjakan adik dia begitu.

“Abang saya perangai macam apa ma.rah sana sini… nak n4ngis rasa,” k0ngsi beberapa netizen.

Sumber: mstar / lakarmedia

Jangan lupa untuk sertai kami di Sumber Maklumat Media untuk info yang terkini.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!