Connect with us

Uncategorized

Seorang lbu Tungg4l Anak 4 Dihimpit Kesus4han Tinggal Dalam $tor – Sumber Maklumat Media

Published

on

Seorang lbu Tungg4l Anak 4 Dihimpit Kesus4han Tinggal Dalam $tor

Dalam kebanyakan kes, selalu muncul kat media sosial kehidupan golongan m1skin yang tinggal kat rumah yg kot0r dan tak dibersihkan.Ada satu masa tu, sampai kena hire sukarelawan pulak nak membersih .rumah mngsa yang terlampau ko.tor. Tapi lain pulak dengan kehidupan seorang ibu tunggal anak 4 yang dihim.pit kesusahan. sehingga terpaksa tingg4l kat dalam sebuah stor.

Terpaksa tinggal di stor. bedekatan dengan tangki n4jis

Menurut Sinar Harian, stor yang menjadi tempat tinggal .Najwa Lipayang, 31 dengan 4 orang anaknya yang berusia 2 hingga 10 tahun ni berdekatan dengan sebuah tangki n4jis yang jadi ‘tempat permainan’ anak-anaknya tu.

Turut tingg4l bersama Najwa dan anaknya-anaknya dekat stor depan. bangunan .Koperasi Guru Agama Kelantan Berhad, Jalan Long Yunus ni ialah ibunya, Ruzana Amat, 53.

Hilang tempat bergantung lepas diceraikan suami Pada asalnya, Najwa yang. berasal dari Thailand ni telah berkahwin dengan se0rang lelaki tempat4n dan dikurniakan 4 cahaya mata iaitu Nur Airis Natasha Mohd Khalis, 10, Muhamad Hafiz Danial, 6, Muhamad Hazim, 4 dan Nur Aina Syuhada, 2.

 

 

Walau bagaimanapun, j0doh mereka tak panjang. dan pada Januari lalu, pasangan tersebut berpisah. Sej4k dari tu, Najwa hilang tempat bergantung dan punca pendapatan.Kerana kesemp1tan hidup, dua anaknya terpaksa berjal4n kaki sejauh 2 kilometer ke Sekolah Sultan Ismail 2 selain kadang kala dihantar oleh nenek mereka.

Lebih menyedihkan sekarang, stor yang dulunya ditumpangkan secara free tu terpaksa mereka kosongkan pada penghujung bulan Oktober ni.

“Stor inilah tempat kami tidur, walaupun tak ada bilik, tiada tandas”

Bagi seset3ngah orang, stor tu mungkin nampak macam tempat yang kotor dan sempit. Tapi tidak bagi Najwa dan anak-anaknya. Rumahku, syurgaku…

“Stor inilah tempat kami tidur, walaupun tidak ada bilik, tiada tandas, tapi kami masih b0leh berteduh dan berehat di sini.

“Kalau mandi kami mandi di lvar sebab di sini tidak ada bilik air dan tandas .kami tumpang milik bangunan kedai, tetapi selepas ini tidak tahu apa nasib kami kerana svdah tiada tempat tinggal,” katanya.

Katanya lagi, bukan sengaja dia tak mahu cari rumah sewa lain, tapi Najwa tak mampu nak bay4r wang bulanan kerana hanya bekerja sebagai pembantu kedai yang dapat gaji RM20 ke RM25 sehari.

“Kadang-kadang kalau tidak ada duit sangat, saya bagi anak-anak sajalah makan nasi bersama lauk, saya pula makan nasi dengan kuah sahaja pun tidak apa-apa,” katanya.

Netizen puji rumah bersih, patut jadi contoh buat semua,Kisah Najwa yang viral di media sosial telah mendapat perhatian netizen yang rata-rata memuji sikap rajin dan pembersih wanita ni.

Walaupun stor tersebut terletak berdekatan dengan tangki najis, keadaan .dalam rumah tetap nampak bersih dan anak-anaknya juga dalam keadaan terjaga.

Malah disebabkan sikap pembersihnya ini, ada pulak yang salah sangka. mengingatkan dia bukan orang susah kerana sentiasa berhias.

“Saya pula suka mengemas dan diri sendiri pun selalu berhias, tetapi kerana melihat .kepada pemakaian saya yang kemas ini menyebabkan kadang-kala orang salah erti dan tidak percaya saya orang susah.

“Sebenarnya ini semua baju derma dan walaupun kami dalam.. keadaan serba kekurangan, saya kena jaga kebersihan kerana bimbang anak terkena peny4kit, t4kut nanti sudahlah susah, sakit pula,” katanya.

“Para lelaki ambil akak ni jadi isteri” Dalam pada tu, netizen lelaki sempat juga. bergurau untuk memperisterikan Najwa kerana dia memiliki ciri-ciri isteri yang baik iaitu sentiasa menjaga kebersihan, pandai berhias dan juga rajin.

Tak faham kenapa ex husband dia ceraikan isteri baik macam ni…

Tonton video kehidupan Najwa dan anak-anaknya

Bagi mereka yang ingin hulurkan bantuan, korang boleh saja salurkan wang ke akaun Nur Airis Natasha Mohd Khalis BSN 03011-41-00008747-3 atau menghubungi Najwa di talian 016-2552846. Semoga akak ni terima bantuan sewajarnya.

Sumber:MyInfoKerja

Jangan lupa untuk ikuti kami di page Sumber Maklumat Media agar tidak ketinggalan dengan maklumat yang terkini.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!